tomhle věku význam jenom tehdy, pokud se jedná o nějaké nápadnosti, které vyvolávají pozornost ať už pozitivní či negativní. Pokud dojde Třebonicích soukromých školkách k proměně vnějších znaků, vnímá ji předškolák jako ztrátu identity. To může způsobovat i příčinu odmítání nového, odlišného oblečení, nebo jakékoliv vizuální změny, může se jednat o strach ze ztráty identity. Dalším typickým znakem nezralé dětské osobnosti je Luka nekritičnost a kladení přehnaného důrazu na sebe. Objevuje se sklon předškolních dětí k vychloubání. Vágnerová, M. Předškolní děti do svého sebepojetí zahrnují čím dál tím víc schopností a dovedností demonstrujících jejich samostatnost a vývojový pokrok, využijí každé příležitosti, aby ukázaly, co dovedou Vágnerová, M. s. Předškoláci ještě nechápou trvalost některých osobnostních vlastností, domnívají se například, že se žádoucí vlastnosti mohou objevit, pokud si to hodně přejí. Nerozumí zatím ani přesně variabilitě Blatiny různých schopností, jako například, že někdo může být bázlivý v jedné situaci a v jiné odvážný. Zdá se jim nemyslitelné, že by bylo možné oboje zároveň. Objevuje se také mechanismus nereálného optimismu, který slouží jako zdroj osobní rovnováhy a jistoty. Jedinec je přesvědčený, že se mu všechno povede, a pokud výsledek nedopadne dle očekávání, věří bez ohledu na realitu, že bude úspěšný příště. Děti se považují za takové, jakými by chtěly být Vágnerová, M. S narůstající kognitivní zralostí a ujasněním si soukromým školkám Třebonice
požadavků na chování a výkony se u předškoláků začínají rozvíjet pocity související se sebehodnocením, jako například pocity viny, studu, hrdosti. Ke konci předškolního období tzn. asi okolo pátého roku věku dítěte si jedinec začíná uvědomovat i význam vlastního