tohoto období patří potřeba citového vztahu, potřeba sociálního kontaktu, společenského uznání emancipace, identity, Luka seberealizaceŠulová, L. in Mertin, V. Gillernová, I. s. Důležitou roli v období předškoláka hraje také vztah rodičů, jemuž dítě věnuje značnou pozornost, právě v tomto období se jsou totiž pokládány základy citového prožívání a to nejen v rodině, ale i mimo ni. V předškolním období je tedy velice důležité, v jakém prostředí se dítě pohybuje a jakou pozornost věnuje okolí jeho projevům emocí a jaké modely chování jedinec kolem sebe pozoruje, na jejich základě se vytváří budoucí přístup jedince ke vztahům mezilidským, ale i přátelským Šulová, L. in Mertin, V. Gillernová, I. Dle Langmeiera, J. Krejčířové, D. je důležitou součástí emočního vývoje také seberegulace a vyjadřování emocí a vývoj emočního porozumění druhým. Základní výrazy emocí, pomocí kterých dítě komunikuje s rodiči soukromé školky Řeporyje a vyjadřuje tak své pocity má dítě ve své výbavě už od kojeneckého období. Interakce mezi rodičem a dítětem je jedním z nejdůležitějších momentů socializace. Jedinec se tak učí porozumět sdělitelnosti emoční situace. Díky vlivům sociálních tlaků dochází u jedince k narůstající regulaci chování a zároveň i k útlumu okamžitých nekontrolovaných emočních reakcí. S nárůstem soukromé školky Řeporyje kognitivní zralosti a znalostí požadavků na společenské chování dochází u dítěte předškolního věku k vlastnímu sebehodnocení a Ohrada
pocitům jako například pocit viny, studu, zodpovědnosti i vlastního úsilí. S vývojem emocí a s rozvojem sociálních vztahů souvisí morálně etický vývoj předškoláka. Již kolem třetího roku mají české děti zvnitřněny základní sociální normy. S touto soukromá školka Řeporyjemi interiorizací souvisí rozvoj svědomíŠulová, L. in Mertin, V. Gillernová, I. s. Předškolák nepotřebuje přímou kontrolu nikoho z