batolete a předškolní věk je důležitým obdobím pro rozvoj dětského sebepojetí. Jako batole si dítě začalo sebe sama uvědomovat jako samostatnou bytost ovlivňující okolí i vlastní pozici v něm. Později, pro předškoláka je důležité být součástí širší společnosti a uplatnit se v ní. Zkušenosti s osamotňováním mohou být velice různorodé a obsahovat jak pozitivní, tak negativní zkušenosti. Záleží pak především na interpretaci získaných zážitků, která je ovlivněna aktuálním způsobem uvažování jedince, ale i emočním hodnocením soukromé školky Stodůlky jeho vlastních projevů.Vágnerová, M. Dítě musí cítit, že je součástí společenství, patří k určitým lidem, že jim může Praha 13 důvěřovat, spolehnout se na ně na jejich pomoc, podporu, pochopení, stálost jejich vztahu, že má pro ně hodnotu, je pro ně důležité. Z tohoto vztahového zázemí vyrůstá identita dítěte. Dítě si vědomí já, svoji představu o sobě utváří na základě toho, jak se k němu chováme, co mu říkáme, co o něm před ním říkámeBednářová, J., Šmardová,V. Dle Vágnerové dítě předškolního věku o sobě uvažuje Lužiny na základě své vývojové úrovně. Jedním z typických znaků uvažování předškoláka je egocentrismus, který mu pomáhá potvrdit jeho vlastní významnost. Egocentrický způsob uvažování znamená, že dítě bere v potaz pouze jediný platný názor a nechápe, proč by mělo situaci posuzovat z více hledisek. Jde tedy o tendenci zkreslovat úsudky na základě subjektivních postojů a preferencí. Jedinec klade také soukromou školku Stodůlky
důraz na nápadné nebo subjektivně důležité znaky, svět je pro něj takový jak vypadá, důležité se pro něj zdají být hlavně viditelné znaky. Předškolák nedokáže rozlišit podstatné a nepodstatné znaky. Tento jev se nazývá fenomenismus. Mezi způsoby, jakým jedinec soukromé školky Stodůlky zpracovává informace a dále je také prezentuje, patří magičnost, která se projevuje tendencí interpretovat si situace v reálném světě