předškolního dítěte se projevuje zejména zdokonalováním pohybové koordinace. Pohyby dítěte jsou hbitější, elegantnější, plynulejší a jedinec je schopný při společných činnostech velmi dobře vypozorovat a napodobovat sportovní aktivity. Je to vhodné období pro zahájení sportů, dále také hry v tomto období jsou povětšinou spojeny s pohybem. Vývoj pohybové koordinace se také projevuje v rozvoji sebeobsluhy, jedinec je schopný se samostatně obléci a vysvléci, zavazovat si tkaničky, postarat se o osobní hygienu nebo poskládat si věci Šulová in Mertin, V. Gillernová, I. Motorický vývoj souvisí s celkovou aktivitou dítěte mezi třetím a šestým rokem, s možností pohybu a podmínkami, Barrandov které dítěti vytváříme pro rozvoj motorických schopností a dovednostíŠulová in Mertin, V. Gillernová, I. s. V tomto období dochází k dalšímu rozvoji a to jemné motoriky. Dítě si rádo hraje s různými materiály s pískem, kostkami, plastelínou, kamínky, látkou, korálky. Je okouzleno rozmanitými tvary kolem sebe a má zálibu zkoumat je, skládat, řadit vedle sebe a používat převážně hmat. S rozvojem jemné Klukovice motoriky souvisí také rozvoj kresby Langmeier, J. Krejčířová, D. Předškolní dítě vyjadřuje svůj názor na svět v kresbě, vyprávění soukromé školky Malá Chuchle nebo ve hře, v nichž se plně projeví typické znaky dětského myšlení i emočního prožívání. Skutečnost je zde zjednodušená, srozumitelná, a případně i méně ohrožující. V této podobě uspokojuje dětskou potřebu jednoznačnosti světa, který má požadovanou soukromou školkou Malé Chuchli
strukturu a platí v něm jasná pravidla. Takový svět se dítěti jeví bezpečný, lze se v něm snadno orientovat a lze se na něj spolehnout soukromé školky Malá Chuchle Vágnerová, M. Dle Šulové in Mertin, V. Gillernová, I. s. dítě v předškolním věku přechází od spontánního čárání, kdy je kresba mnohoznačná a často jedincem popisovaná pokaždé jinak až ke schopnosti dobře napodobit základní tvary. Jedinec okolo tří let je schopen Zlíchov napodobit směr čáry, dokáže nakreslit čáru vertikální, horizontální i kruh dle předlohy a spontánně malovat postavu člověka, nejprve jako hlavonožce. Znázorňování člověka jako hlavonožce může odpovídat úhlu vidění světa tříletým dítětem, které z osob ho cvičením dětech Praha 5 Malá Chuchle