i z toho, že respondentky nezvládají svou práci a obecně se potýkají s celou řadou problémů vyplývajících z toho, že se potřebují Radlické soukromou školkou naučit, jak učit A ty činnosti na cíle, abys jakoby obsáhla hodně cílů v té činnosti, jo, aby to bylo pro to dítě takové prospěšné Luna. Rita se také potýkala s jistými problémy Děti neposlouchají, jsou rozlítané, Teď prostě je to ten zmatek a já se v tom musím nějak Radlická naučit plavat a aby prostě to mělo všechno nějaký řád a systém a tím pánem byla já a ne ty děti Rita. Jedině Luna a Rita uváděly, že se jejich vzdělávací potřeby týkají či týkaly zvládnutí základů práce s dětmi, což souvisí s tím, že ve své profesi jsou soukromé školky Radlická začátečnicemi viz níže. Další kategorii vzdělávacích potřeb tvoří ty, jež vycházejí z vize směřování školy. Ta také formuje jejich podobu. Naplňování potřeb vize směřování školy totiž vyžaduje velkou pozornost a velké úsilí ze strany učitelek, což dává Smíchovské nádraží podnět ke vzniku vzdělávacích potřeb. Snaha všem dětem zprostředkovat co nejvíce podnětů a možností pro to, aby mohly nalézt své zájmy a rozvíjet je, vyžaduje vytvoření širokého spektra nabídky aktivit, které by tyto zájmy nabízely a podporovaly. Jednou touto nabídkou může být i každoroční uspořádání vánoční besídky pro rodiče, na které děti vystupují s připraveným programem Tak teď za čtrnáct dnů máme mít besídku a musíme to nějak vymyslet Honzíkem. Nechci ho z toho úplně vyloučit. Ale on ti tam nevyleze sám před těma rodičma
Leona. Monika se zmiňuje například o tom, jak si před časem s dětmi povídali o povoláních Tak můžu jim to povykládat podle obrázku To je Zlíchov uklízeč, to je hasič, to je ale když chci, aby ty děti z toho měly ten zážitek a ten prožitek a třeba si řekly Jo, chci být hasič, tak na soukromou školku Radlické to musím jinak, ne Vize směřování školy tedy ovlivňuje určité spektrum vzdělávacích potřeb, ale v širším kontextu částečně zasahuje i do ostatních kategorií potřeb, neboť tento vliv vize směřování školy má přesah i do potřeb týkajících se zvládání