Průcha, Přední český pedagog Jan Uher také péči o kvalitu učitele vyzdvihuje nad všechny ostatní prvky vstupující do procesu výchovy a vzdělávání. Tvrdí, že nespasí nás ani nová organizace, třeba je důležitá, ani osnovy, třeba jsou důležité. To všechno jsou jenom Zdiměřice prostředky. Je tedy osobnost i hlavním problémem školské reformy. Nepodaří li se nám reformovat něco v tomto směru, nic jsme nezreformovali. Soustřeďujme proto hlavní pozornost na vytváření učitelských osobností in Spilková, s. Vzdělávání učitelek mateřských škol se uskutečňuje formou přípravného vzdělávání, což je studium vedoucí k získání učitelské kvalifikace, a dále prostřednictvím dalšího Zdiměřicích soukromou školkou vzdělávání, které zahrnuje různé formy profesního vzdělávání pro učitelky vykonávající učitelskou profesi. Zkvalitnění těchto forem pedagogické přípravy učitelek mateřských škol je jedním z cílů české vzdělávací politiky, přičemž je požadavek o naplnění tohoto cíle zmiňován v celé řadě mezinárodních dokumentů Bílá kniha, OECD, Učení je skryté bohatství, Přípravné vzdělávání učitelek mateřských škol Institucionální předškolní výchova je nejmladším prvkem české školské soustavy. Učitelství pro mateřské školy je tedy jednou z nejmladších učitelských profesí. Její podoba prošla už mnohými změnami a její vývoj dosud není ani zdaleka soukromé školky Zdiměřice ukončen. Původně byla pracovnice předškolní instituce vnímána jako zkušená osoba, která na jistý čas místo matky pečuje o její dítě. Kocanda
S postupnou změnou v pojetí dítěte, zvýšením zájmu o jeho osobu a jeho rozvoj došlo i ke změně v pojetí této pracovnice a změně soukromé školky Zdiměřice očekávání vůči její osobě. století dospěl proto ve většině vyspělých zemích k vymezení role učitele mateřské školy jako školka soukromá Zdiměřicemi profesionála, který je s to převzít zodpovědnost za přirozený průběh individuálního vývoje předškolního dítěte včetně rizik a