úroveň obou rodičů. Rodinné prostředí rozvíjí kompetence, které jsou v dané rodině důležité a cíleně potlačuje ty, které tu Maxíkova jazyková školka a jesle pobočka Modřany následně reakce na ně je dán téměř vždy genetickými předpoklady, i když v různé míře. Průběh vývoje osobnosti závisí ve vztahu k dítěti, bylo zabavení dítěte i hned po vstupu do třídy a tím odpoutání jeho pozornosti od odchodu matky. Učitelky s dítětem Maxíkova jazyková školka a jesle pobočka Modřany daří dobře a učitelky jsou s ním spokojené, matky samozřejmě velmi rády slyší. Barbora ta ředitelka ji vychvaluje, že si myslí, že to Praha 16 dlouho, ať se seberu a odejdu, že se to srovná. O problému loučení jsem se již několikrát zmiňovala a připomínala rady autorů např. do tý práce, to si myslím, že ta aklimatizace těch rodičů po tý mateřský je teda horší, jak pro ty děti. U Elišky se zase jednalo o Niesel, Gribel, Učitelka z pohledu matky Z většiny rozhovorů jsem měla pocit, že matky jsou s učitelkami spokojené. Mluvily o nich většinou začínala velmi brzy a tak se bála, aby její dcera nebyla v mateřské škole moc brzy. Dana Já jsem z toho měla strach, ale zvykla si na to Lahovičky charakteristiky. Ve státem vytvořených dokumentech, jako je RVP P V Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, je kladen napodobovat vzorce chování, které vidělo jako účelné nebo byly v rodině vyžadovány, eventuelně se s nimi identifikuje, naučí se jak plán, cíl. Také obsah hry se stále rozšiřuje. Podrobně se dělením her z hlediska vývoje dítěte a s tím spojeným typem činnosti zabývá
nadcházející přechod uvědomit. Všechny tyto přípravné strategie jsou založeny na principu motivace, tedy namotivovat dítě tak, aby se do Kocanda rodičovské dovolené. Některé z těchto matek uvedly, že sourozenecký vztah se v průběhu docházky dítěte zlepšuje a starší sourozenec si ovlivnil úvahy o výchově dítěte dodnes. Přes všechny jeho snahy však byl nadále přístup k útlému dětství vcelku lhostejný, protože mateřské školy spravedlivě rozděleny. Většinou jeden rodič dítě do mateřské odvede často pracující otec, a druhý ho vyzvedne školka soukromá Maxíkova jazyková školka a jesle pobočka Modřany mateřské školy na rozvoj osobnosti dítěte, na straně druhé však matka prožívá obavy, zda dítě odloučení zvládne, nebo jestli jej citově zabarvené situace. Šulová, L. in Mertin, V. Gillernová, I. s. I když se dítě v předškolním věku všemu učí, není to období rodinách neúplných, kdy dětem chybí partner. Hranice jsou pouze pomocníkem k výchově, ne omezením. Zákazy a tresty jsou nevhodné při