dítěte prostřednictvím sociálních vlivů a vlastních aktivit, kterými na okolí dítě reaguje, zvládá ho a ovlivňuje. Dítě se soukromých školkách Praze 18 socializuje v lidské společnosti přijetím a osvojováním mateřské řeči a celé kultury projevu. Dítě proniká do oblasti pravidel jednání a chování souvisejících se vztahy mezi lidmi. Dítě se orientuje přes své nejbližší. Seznamuje se, přijímá a osvojuje si každodenní Praha 18 dovednosti a návyky. Dítě prožívá denní mezilidskou vzájemnost. Socializace je proces, který je podmíněn působením lidské společnosti, ale ta musí také nabídnout prostor pro respektování dítěte a jeho specifických základních a sociálních potřeb. Metodické listy pro předškolní vzdělávání, Dítěti musí být poskytnuta potřeba bezpečí, potřeba lásky a náklonnosti, Potřeba porozumění, potřeba uznání, potřeba seberealizace. Dochází ke zkvalitnění a vývoji sociální reaktivity. Vývoj probíhá plynule od narození, v předškolním Klíčov období však prvně poskytuje dítěti odlišné vztahy s vrstevníky, dospělými. Dochází k vývoji sociálních kontrol. K přijímání a soukromé školky Praha 18 přijetí norem společensky žádoucího chování. Dochází k osvojování sociálních rolí. Významnou pozornost je třeba věnovat významným sociálním vztahům. Dochází k růstu významu vrstevníků. Vrstevníky potřebuje ke svým hrám, zkouší různé role, zkouší různé role, různé formy chování. Dítě se učí adekvátně komunikovat ve skupině. Kontakt s dětmi je důležitý pro formování vlastního JÁ, pro
vytváření schopnosti měnit úhel pohledu a stejnou situaci chápat z hlediska druhého. Je zde začátek sebepojetí, sebehodnocení. Nejvýznamnějším vztahovým rámcem dítěte předškolního věku je rodina. Poskytuje pocit jistoty, bezpečí, zázemí.Mertin, Gillernová, Nouzov Prostředí a lidská skupina jsou pro dítě prvotním a základním nositelem socializace např. rodina a škola a měly by se vzájemně doplňovat Praha 19 a respektovat. Je důležité a pro zdárnou socializaci podstatné, aby při vstupu do nového prostředí byl nablízku někdo, kdo je dítěti Prahu 18 soukromé školce důvěrně známý a provázel ho, alespoň dočasně, do nového prostředí. Pomáhal mu překlenout nejistoty a úzkosti, které mohou dítě vůči širšímu světu uzavírat.Metodické listy pro předškolní vzdělávání, Dítě objevuje svět Objevuje prostor a jeho uspořádání