Snahou vychovatelů by mělo být, aby si děti své spory řešily samy, vyjma fyzického napadání. Má rádo různé převleky a hry, které se vztahují k běžným pracovním činnostem. Výrazně se vymezují role ve vztahu k pohlaví kluci nemůžou být zdravotní sestřičky. Čtyřleté dítě velmi rádo poslouchá vyprávění, o tom, co jak funguje. Hraje si již společně s ostatními dětmi. Někdy je diriguje a chová se Praha 18 panovačně. Kamarádi jsou pro něj čím dál důležitější. Baví ho hra se slovy a vytváří různé jazykové nesmysly. V předškolním období si děti velmi rády hrají na to, že jsou někdo jiný a napodobují blízké osoby a jejich činnosti tzv. hra s nápodobou Allen, Marotz, Osobnostně sociální vývoj V souvislosti s charakteristikou předškoláka je nutné zdůraznit potřebu sociálního kontaktu jako jednu z nejzákladnějších potřeb. Bacus uvádí, že v tomto věku dítě vstupuje do důležitého období, kdy si vytváří imaginárního kamaráda, napodobuje rodiče a rozlišuje děti, které má rádo takovým říká kamarádi a které rádo nemá. V porovnání s batolecím věkem se s nimi Ládví dokáže stále lépe podělit o hračku, počkat až na něj přijde řada a tím usnadnit hru s vrstevníky. Mezi vrstevníky se rozvíjí schopnost spolupracovat, mít pochopení pro druhého. Dítě je již schopno pomáhat slabším, vést druhé a podřídit se zájmu ostatních. Některé školka soukromá Bořanovice situace již zvládne vyřešit kompromisem, u jiných ale stále převahuje potřeba soupeřit. Velký vliv na dítě v tomto období má také Bořanovicím soukromým školkám
pochvala i kritika Šulová in Gillernová, Mertin, Podle Šulové in Gillernová, Mertin, se řada autorů se shoduje, že dítě vnímá dospělého jako jasnou autoritu, která reprezentuje spravedlnost. O to horší jsou pak situace, kdy dospělý tuto dětskou idealistickou představu opakovaně zklamává. Děti se v tomto věku nebrání i zcela nepatřičnému chování dospělých, protože je považují za správné, provádí li je plavání s dětmi Prahou východ Bořanovicemi