dítěte na mateřskou školu mnohem pozitivnější, než vzpomínky jeho rodičů. I přes to všechno je pro spoustu rodičů náročné nechat dítě, aby mohlo opustit tzv. matčinu sukni a osamostatnilo se. V tomto náročném období se jak u dítěte, tak i u rodičů objevují soukromé školce Květnice rozporuplné pocity. Na jednu stranu vědí, že doma již dítěti nestačí, že se s matkou nudí a potřebuje kontakt vrstevníky, na stranu soukromé školky Květnice druhou jsou však plni obav, jak se všichni budou vyrovnávat s tím, že bude dítě trávit podstatnou část dne mimo rodinu a také jak dítě Praha 21 osamostatnění zvládne, resp. jak zvládne adaptaci na nové prostředí v mateřské škole Koťátková, Postoj rodičů k mateřské škole Březí zároveň ve velké míře ovlivňuje i postoj dítěte. Proto není dobré, pokud se rodiče k předškolnímu vzdělávání staví příliš extrémně. Extrémně pozitivní postoj dítěte je ovlivněn tím, do jaké míry rodiče dítěti mateřskou školu idealizují nádherné hračky, spousta zábavy, samé dobroty k jídlu, apod. Tento přístup není příliš vhodný, protože i v mateřské škole nastanou chvíle, kdy bude učitelka podrážděná, děti unavené, apod. Dítě je pak zbytečně vystaveno zklamání, které může být pochopitelně provázeno i různými reakcemi agrese, nechuť k mateřské škole, apatie, apod., negativní očekávání dítěte je naopak doprovázeno strachem a nejistotou. Pokud rodiče dítě straší výhružkami typu ve školce tě naučí atd., dítě přirozeně bude mít strach do mateřské školy jít a jeho reakce se
může projevit od pasivity až po agresivitu v chování Jeřábkova, Adaptace Adaptace je proces, který se týká mnoha vědeckých disciplín jako