mateřskou školu jako otevřenou dítěti, jeho potřebám a individuální práci s ním. Jsou zde vysloveny snahy navodit spolupráci s rodiči a vyhovět jejich potřebám, i když tento druhý aspekt je z hlediska učitelek vnímán také jako problematický, protože spolu s tím dodávají, že rodiče někdy vyžadují to, co není pro děti tak vhodné jsou to především různé kroužky vedené externími pracovníky. Také zvyšující se počet dětí ve třídách učitelky trápí, protože se nemohou hlouběji věnovat péči a vzdělávání jednotlivých dětí. Praha 14 Objevilo se i problematické ekonomické zabezpečení, náročnost na řízení, nedoceněnost společností, bez mužského vzoru.Koťátková, str. soukromou školkou Prahy 14 Velkým obohacením mé bakalářské práce byly návštěvy v různých mateřských školách v rámci souvislých pedagogických praxí. Setkala jsem se s učitelkami, které uplatňovaly odpovídající metody a formy práce. Byly nápadité, úžasně plánovaly, realizovaly individuální i skupinové vzdělávací činnosti, projektovaly výchovné a vzdělávací činnosti, prováděly evaluační činnost Ovšem také s učitelkami, které měly přesný časový plán aktivit, kdy děti aktivně nevstupovaly do programu, neměly možnost uplatnit svoje nápady, přání a soukromým školkám Prahou 14 potřeby. Převažovaly řízené činnosti nad spontánními. Setkala jsem se s názory, že dřívější pojetí mateřské školy, kde se vyučovalo v rámci oddělených předmětů, tzv. výchovných složek, bylo propracované, usnadňovalo učitelkám práci, bylo vyhovující. Lehovec
Pravdou ovšem zůstává, že dnešní učitelka to nemá jednoduché. Jsou na ni kladeny velké nároky. V hierarchii dnešní společnosti zaujímá jedno z nejnižších míst. V mnohých případech jde u rodičů dětí mateřské školy o pohlídání dítěte. Rodina by se měla Jahodnice přirozeně zajímat o vše, co v mateřské škole probíhá. Ne tedy jen z kritického úzce subjektivního pohledu, který většinou vzniká z montessori školek Praha 9 Praha 14