totiž právě tito jednotlivci, kteří jí stojí základem a jejichž charakteristiky nakonec rozhodnou o finální podobě společnosti a směru, kterým se bude ubírat. Přestože rodiče, jakožto primární výchovní činitelé, hrají ve výchově dítěte nezpochybnitelně soukromé školky Palmovka nejdůležitější roli, stojí jim ještě po boku neméně významný činitel pedagoga předškolního vzdělávání. Rodiče spolu s pedagogem spolu tvoří ústřední dvojici faktorů působících na formování dítěte. Učitelka mateřské školy Veřejnost obvykle ty, kteří pracují v mateřských školách a provádějí edukační činnost, nazývá učitelé, přičemž vycházejí z faktu, že učitelem je ten, kdo vyučuje, Palmovce soukromých školek tedy provádí edukační činnost. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost Akademie věd ČR, učitele vymezuje právě na základě toho, že je to osoba, která učí, vyučuje. Učitelé ovšem ve skutečnosti tvoří jen jednu skupinu pracovníků, kteří tuto přímou pedagogickou činnost v institucích předškolního vzdělávání vykonávají. Jejich legislativní ukotvení, vymezení a definování se Palmovka nachází v Zákoně o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů č. Sb. dále jen Zákon o pedagogických pracovnících, který vychází z doporučení Národního programu rozvoje vzdělávání v ČR dále jen Bílá kniha, kopíruje Školský zákon a nahrazuje již nevyhovující a s ohledem na proměny vzdělávacího systému i nedostačující vyhlášku č. Sb., která dříve o legislativním ukotvení této Pražačka
problematiky pojednávala. Zákon o pedagogických pracovnících, tyto skupiny pracovníků vykonávajících přímou pedagogickou činnost řadí pod jednotnou kategorii pedagogický pracovník, přičemž v zařízeních preprimárního vzdělávání tuto činnost vykonává učitel, soukromými školkami Palmovku speciální pedagog, asistent pedagoga a vedoucí pedagogický pracovník. Ve své práci budu z důvodu zjednodušení pro pojmenování této Invalidovna skupiny pedagogických pracovníků používat jednotný termín učitelka, přičemž jsem si plně vědoma toho, že v institucích předškolního vzdělávání přímou edukační činnost nezajišťují pouze učitelky ženy, ale z i učitelé muži ÚIV, Z důvodu statisticky malého počtu mužského elementu se tedy budu držet označení těchto pracovníků v ženském rodě, tedy učitelka. Při popisu učitelky mateřské školy, vymezení její pracovní činnosti, strukturování jejích kompetencí či jejích jakýchkoli jiných charakteristik je nutné si uvědomit, že soukromé školce Palmovky učitelky jsou neoddělitelnou součástí systému, který má výrazný vliv na podobu a vývoj jejich profese Lukas, Učitelka je součástí mnoha Českomoravská systémů. Těmi jsou konkrétně například kolektiv dětí, s nimiž učitelka pracuje, rodiče těchto dětí, kolegové, rodina učitelky, státní instituce, komunita a celá řada dalších sociálních skupin. Některé, z těchto systémů učitelku a podobu její profese ovlivňují plaváním dítěte nejblíže Prahy 8 Palmovky