také zmínila, že důležité pro ně byly konkrétní pedagožky, se kterými se v instituci setkaly a to jaký dojem na ně udělaly, případně reference, které dostaly. Teze že rodiče předškolních dětí považují soukromé vzdělávání za kvalitnější, se potvrdila pouze Podbaba částečně. Z výzkumu vyplynulo, že v soukromých předškolních institucích je zpravidla méně dětí, než ve státních. Z toho tedy vyplývá, že na jednoho pedagoga připadá méně dětí než v běžné školce. Může se tedy dětem věnovat individuálněji. Čtyři z pěti Budovec dotázaných potvrdily, že považují tuto skutečnost, za faktor, který ovlivňuje lepší kvalitu předškolního vzdělávání. Matky, které měly zkušenost z běžných mateřských škol, kde v průměru připadne na jednoho pedagoga jednou tolik dětí než v soukromých mateřských školách potvrdily, že rozvoj jedince ve školce s menším počtem dětí více zaznamenaly. Na otázku, zda pro ně lepší vybavení školy a pomůcek hraje významnou roli, odpověděly pouze dvě matky kladně. Jako důležitější uvedly, přístup pedagogů a atmosféru, která v soukromé školky Bohnice předškolním zařízení panuje. Další aspekt, který byl uveden jako důležitý, byla osobnost pedagoga a jeho profesionalita. Z výzkumu vyplynulo, že pedagog je pro rodiče jedním z nejdůležitějších činitelů předškolní výchovy. Mezi vlastnosti, které by měl pedagog, dle rodičů mít, patří hlavně vstřícnost, kladný přístup k dětem, znalost dětské duše, empatie a dobrý morální vzor. Dále také soukromé školky Bohnice
otevřenost ke komunikaci s rodiči a přístupnost k řešení případných problémů. Teze která říká, že pro rodiče předškolních dětí je prioritní zaměření mateřské školy, se potvrdila částečně. Bylo zjištěno, že první podmínkou pro hledání předškolního zařízení rodiči, je hlavně program, který škola nabízí nebo jak je zaměřená. Respondenti ale také uvedly, že velmi důležité je pro ně prostředí školy, přístupy pedagogů, to jak moc škola s rodiči spolupracuje a jak je ochotná nechat rodiče do rozhodování chodu školy Baba zasahovat. Maminky také uvedly, že je pro ně důležitá ochota pedagogů případné problémy řešit a přistupovat k rodičům jako k