profese učitelky mateřské školy mají pravděpodobně nejzřetelnější vliv očekávání ze strany společnosti, které jsou definovány v Invalidovně soukromých školek pojetí předškolního vzdělávání. Toto pojetí je určeno modely či představami společnosti, které mateřským školám určují žádoucí Invalidovna podobu předškolního vzdělávání Bečvářová, Modely kladou na mateřské školy takové požadavky, podle kterých potom tyto instituce řídí svou činnost tak, aby došlo k jejich naplnění. Tyto modely se postupně měnily spolu s historickým vývojem společnosti. V současnosti je v evropských zemích včetně naší země nejrozšířenější model charakterizovaný humanistickou orientací v pojetí dítěte v dětství, otevřeným vztahem k rodině a k počátečnímu vzdělávání, principem alternativnosti a individualizace a důrazem na situační učení, rozvoj komunikace, samostatnost dítěte a tvořivou aktivitu. Tento model se stává východiskem veškerého dalšího rozvoje předškolní výchovy a Pražačka vzdělávání Bečvářová, s. V současnosti užívaný model tedy vychází ze strategie intervence zaměřené na osobnost dítěte a je soukromé školky Invalidovna poskytován odborníky v předškolních zařízeních European Commission, Výchova a vzdělávání v mateřských školách navazují na rodinnou výchovu a doplňují ji o nabídku odborně vedených aktivit, které dítěti poskytují dostatek přiměřených podnětů, pro jeho co nejefektivnější rozvoj. Důležitým rysem těchto institucí je to, že dětem nabízejí kontakt s vrstevníky, seznamují je s řadou nových
sociálních rolí, umožňují dětem s ohledem na jejich vývojová specifika rozšíření jejich poznání, zdokonalení jejich dovedností a soukromé školky Invalidovna schopností, připravují dítě na vstup do základního vzdělávání a poskytují sociálně pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Předškolní vzdělávání má také stát základem celoživotního učení Školský zákon, Aktivity jsou dětem předkládány na základě Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání dále jen RVP PV, a to tak, aby rozvíjely přirozenou zvědavost dětí, vedly je k touze po dalším poznání, podněcovaly v nich radost z učení a pěstovaly tak nich kladný vztah k