Kouzelné školy
Kouzelné školy – mateřská a základní škola vznikly v roce 2009 jako školská právnická osoba s cílem využívat při vzdělávání metodu Montessori, a tím rozvíjet přirozené nadání každého dítěte. Naší vizí jsou spokojené a vyrovnané děti, které navštěvují školu s radostí a nadšením a které si současně odnesou pevný základ pro další vzdělávání.
Denní program

Denní režim je jen orientační, přizpůsobujeme ho potřebám dětí. Operativně reagujeme na mimořádné situace a změny počasí.
07:30 – 08:30 individuální příchod dětí, volná práce dětí, individuální práce s učitelkou
07:50 – 08:20 předávání dětí před budovou školy (pro přijíždějící autem)
08:30 – 09:30
dopolední pracovní blok
ranní přivítání, rozhovory, individuální práce dětí, samostatná a skupinková práce s Montessori materiálem, práce s učitelem,
dopolední zájmové kroužky: pečení a vaření, škola na nečisto,
ve čtvrtek dopoledne pracovní blok v anglickém jazyce
09:30 – 10:00 dopolední svačina
10:00 – 10:45 setkání na elipse (reflexe dětí, cvičení koordinace a koncentrace, téma dne)
11:00 – 11:30 pobyt venku, přírodovědné vycházky, pohybové aktivity, hry na hřišti, nácvik motorických dovedností, příprava na oběd (hygiena, prostírání)
11:45 – 12:30 oběd (po obědě čištění zoubků)
12:30 odchod dětí s půldenní docházkou
12:30 – 12:50 čtení, poslech pohádky
12:30 – 13:30 spánek, odpočinek, klidové aktivity, individuální práce dětí
13:00 – 14:30 odpolední zájmové kroužky: hudební výchova, výtvarné činnosti, pohybové hry, v úterý odpoledne pracovní blok v anglickém jazyce; práce s Montessori materiálem
14:30 – 15:00 odpolední svačina
15:00 – 16:30 odchod dětí, aktivity dle vlastního výběru dětí
Výuka

Anglický jazyk
Hravou formou a přirozeným přístupem je dětské poznání obohacováno o anglický jazyk. Zkušený pedagog tráví s dětmi dopolední či odpolední blok. Své zkušenosti a poznatky předává cíleně prostřednictvím písniček, říkanek a básniček, které jsou často doprovázené pohybovými aktivitami. Anglický jazyk se děti učí stejným způsobem jako mateřský. Poslouchají a napodobují projev dospělého v běžných denních činnostech. Ve výuce cizího jazyka dodržujeme princip bilingvismu, kde každý učitel mluví pouze jedním jazykem. Našim cílem je seznamovat děti s krásami jazyků a rozmanitostmi světových kultur a tradic. Pomáháme tím vytvářet svět, kde stojí na prvním místě porozumění a tolerance.
Praktický život
Děti se učí strategie a dovednosti, které budou potřebovat během dalšího vzdělávání. Rozvíjejí koncentraci a koordinaci, upevňují si smysl pro pořádek, posilují své motorické dovednosti, získávají sebejistotu. Činnosti Praktického života dělíme do 4 hlavních kategorií – rozvoj jemné a hrubé motoriky, péče o sebe sama, péče o svoje okolí a zdokonalování se ve zdvořilosti, laskavosti a slušnosti. Velkým přínosem tohoto způsobu přípravy dítěte je jeho aktivní zájem a snaha o zapojení se do všech aktivit, které sleduje.
Smyslová výchova
Cílem smyslové výchovy je zdokonalení a vytříbení dětských smyslů. Děti se v tomto věku nachází v tzv. senzitivním období, kdy jsou pro ně smyslové podněty, vjemy a zkušenosti při procesu učení naprosto klíčové. Děti potřebují věci vidět, osahat si je, manipulovat s nimi, cítit jejich vůni, zkusit jejich chuť. Všechny smyslové materiály pomáhají zlepšit a zpřesnit dětské porozumění fyzického světa, ukazují dětem rozdíly a podobnosti, zaměřují se na detaily. Součástí smyslové výchovy je i hudební výchova.
Jazyková výchova
Materiály připravované pro jazykovou výuku vycházejí ze specifik mateřského jazyka dítěte. Při výuce čtení se postupuje v jednotlivých krocích a nenásilnou formou. Děti se nejdříve seznamují s hláskami nejenom tradičním způsobem, ale i pomocí zapojení dalších smyslů jako je např. hmat. Paralelně vedle nácviku nových hlásek si děti obohacují slovní zásobu - tvoří věty, vypráví příběhy, kladou otázky atd. Jakmile děti znají větší část hlásek, přechází k tzv. pohyblivé abecedě, díky které mohou analyzovat slova a skládat je výběrem volných písmen.
Psaní začíná již v Praktickém životě, kde si dítě procvičuje jemnou motoriku, učí se uchopit různé předměty a při výtvarných činnostech přechází k držení tužky. Dbáme i na správné uchopení. Děti začínají obtahováním, spojováním předepsaných teček, učí se chápat, kam písmenka na řádek píšeme atd.. Procvičují si ruce uvolňovacími cviky a seznamují se s technikou psaní.
Matematika
Montessori matematický materiál děti velmi konkrétně a názorně seznamuje s čísly a číselnými operacemi a rozvíjí jejich chápání matematických posloupností. Tento materiál má svůj daný postup. Postupujeme vždy od konkrétního k abstraktnímu, od jednoduchého ke složitému, od známého k neznámému. Děti se učí vnímat všemi smysly základní zákonitosti světa čísel. Při počítání kroků v chůzi ze schodů nebo při řazení červenomodrých tyčí od nejkratší po nejdelší poznávají, že matematika je všude kolem nás.
Kosmická výchova – poznávání světa všemi smysly
Kosmická výchova je nauka o všem, co nás obklopuje. Zabývá se postavením člověka ve společnosti, nastiňuje historii naší planety, zkoumá vesmír, život, přírodu i kulturu. Kosmická výchova zahrnuje témata obsažená v prvouce, vlastivědě, přírodovědě, zeměpisu, dějepisu, ale i v chemii, fyzice a ve společenských a kulturních vědách.
Učitel se snaží být dětem nápomocen ve zkoumání světa v souvislostech. V tomto věku jde hlavně o poznávání prostřednictvím smyslů a prožitků. Zkoumání zákonitostí praktickými činnostmi a pokusy. Témata kosmické výchovy zahrnují hudební, výtvarné i pohybové aktivity. Při práci se řídíme heslem:
Spolupráce s rodiči

Spolupráce s rodiči je v Kouzelných školách velmi důležitá. Soulad výchovné metody Montessori s přístupem v rodině je pro děti nezpochybnitelným přínosem. Děti motivuje, když vidí, že se rodiče do jejich školních aktivit zapojují. Z tohoto důvodu jsou rodiče zváni na celou řadu akcí (oslavy, společné akce, tvůrčí dílny nebo přímo do vyučování). Pořádáme pro ně také pravidelné Montessori workshopy.
Aby rodiče měli vždy přehled o vzdělávání a vývoji svého dítěte, organizujeme:
individuální schůzky s rodiči (nejméně dvakrát ročně)
semináře pro rodiče (dvakrát ročně)
tvůrčí dílny a oslavy (nejméně čtyřikrát ročně)
individuální návštěvní dny školky pro rodiče
otevřené dny mateřské školy
aktuální informace na webových stránkách a vývěsce školy
zasílání aktuálních informací rodičům e-mailem
roční kalendář akcí na webových stránkách a vývěsce školy
Jsme otevřeni vyslyšet Váše názory, nápady, kritiku a přání.
Zájmové činnosti

V tomto školním roce jsme pro vás připravili následující dopolední a odpolední kroužky. Jejich zaměření a obsah je navržen tak, aby rozvíjel celou osobnost dítěte i jeho specifické dovednosti. Rádi uslyšíme od rodičů a dětí náměty pro rozšíření naší nabídky.
How are you today?
Hudebně pohybová výchova
Hudba děti obohacuje a tanec rozvíjí pohybové nadání. Je to ideální způsob, jakým můžeme využít dětskou energii a dát jí užitečný směr.
Jóga pro děti
Děti formou jednoduchých cviků protahují celé tělo. Cvičení rozvíjí schopnost soustředění a přispívá k rozvoji koordinace a stability.
Malé flétny (výběrový kroužek)
Kroužek si mohou zvolit předškoláci. Hra na flétnu napomáhá správnému dýchání i radosti z hudby. Děti se hravou formou se seznamují s notami. (Tento kroužek je dobrovolný a cenu platí rodiče podle počtu přihlášených dětí na začátku školního roku.)
Pečení
Společně každý týden připravujeme odpolední svačinu. Děti se seznamují s recepturami a pracovními postupy různých pokrmů, nejčastěji moučníků. Učí se posloupnosti a procvičují se v dovednostech praktického života a matematiky.
Pohybové hry
Cílem pohybové průpravy je rozvoj pohybových dovedností dítěte prostřednictvím vědomého ovládání a držení těla, pohybových a koordinačních aktivit („opičí dráhy“, hry míčky, šátky, obručemi, chůze po elipse) a kolektivních her s pravidly.
Škola na nečisto
Předškoláčci získávají představu o tom, co je po vstupu do školy čeká. Naučí se potřebné dovednosti pro úspěšný start v novém prostředí. Na pomůckách si osvojují konkrétní dovednosti z oblasti matematiky a prvopočátečního psaní a čtení. V druhém pololetí se setkávají se svými budoucími učiteli a spolužáky v prostředí naší základní školy.
Výtvarná výchova
Pod vedením pedagoga děti malují, kreslí a tvoří. Seznamují se i s netradičními výtvarnými technikami a materiály. Výtvarné činnosti rozvíjejí dětskou kreativitu, fantazii a vkus.