dodržování sice není úplně striktní, avšak můžeme považovat za uspokojivé, že rodičů je spíše důslednějších. V souvislosti s tím udává více jak rodičů převážně demokratický způsob výchovy. I druhá hypotéza byla tímto šetřením potvrzena. H Většina rodičů Flory soukromé školce spolupracuje s MŠ na základě informací od učitelek a ředitelky tato hypotéza byla potvrzena z výsledků šetření výše uvedených účastníků. Třetí hypotézu jsem ověřovala pomocí otázek V otázce očekávání od MŠ rodiče z nabízených možností jednoznačně zvolili jako důležité osamostatnění dítěte možnost kontaktu s jinými dětmi pak osvojení znalostí, dovedností a návyků menší důležitost přikládali přípravě do ZŠ jak jsem uváděla výše. Ke změně vzdělávací nabídky neměli rodiče velké připomínky, Flora rodičů by nic neměnilo, za zmínění by stálo zavedení kroužku anglického jazyka navrhuje rodičů, který je v jedné z mateřských škol. K soukromým školkám Floře chybějícím aktivitám se rodiče vyjádřili podobně, ve čtvrtině případů udávají jednotlivé názory, nejvíce má opět anglický kroužek. Rodiče se také vyjádřili ve dvou třetinách, souhlasně s názorem, že zájmové kroužky jsou prospěšné a podnětné, tedy je zřejmé, že by tyto kroužky uvítali v nabídce mateřských škol. Bohužel jsem u chybějících aktivit nezískala úplně všechny odpovědi, neboť někdy byla otázka proškrtnutá nebo zcela vynechaná, takže různorodost chybějících aktivit je relativní. S potěšením jsem Olšany
zaznamenala, že naopak odpovědi zaměřené na oblíbené a atraktivní činnosti byly pestré. Největší úspěch mají veškeré hudební Želivského činnosti, dále výlety, výtvarné činnosti, anglický kroužek a zapojení rodičů a spolupráce se ZŠ. Většina rodičů oceňuje Jiřího z Poděbrad vzdělávací nabídku a činnosti MŠ, rodičů je s aktivitami a celkovou nabídkou nespokojeno. Přáli by si zavedení zájmových kroužků mimoškolních aktivit, nejlépe anglického jazyka, chov drobného zvířete a úpravu venkovních prostor mateřské školy pro aktivity dětí. Pomineme li spontánní činnosti, které jsou realizovány na základě zájmu, potřeb a tedy výlučně výběru dítěte, jde o tzv. řízené