prostě Monika. Respondentkám však z procesu uspokojování vzdělávacích potřeb vyplývají i nevyžádané podněty. Respondentky se shodují na tom, že nejčastěji se s těmito neočekávanými podněty setkávají na DVPP a prostřednictvím informálního učení Třeba padne někdy něco, co si řekneš Ty jo, to mě vůbec nenapadlo Patricie. Tak narazíš tam na věci, co neznáš, co ani tě nenapadne, že by vůbec mohlo Jiřího z Poděbrad soukromé školce existovat, nebo prostě se dalo použít Beáta. Respondentky tyto nevyžádané informace jistým způsobem filtrují a to především na základě svých zájmů své odbornosti nebo spojitosti těchto informací s vizí směřování školy. Míša se například zmiňuje o tom, že na jedné Jiřího z Poděbrad vzdělávací akci se jí neznámá učitelka jen tak mezi řečí zmínila o tom, jak v jejich mateřské škole rozvíjejí samostatnost dětí Že si tam ty děti nakládaly dokonce i druhé a první jídlo, to znamená i polívku. Respondentky si tedy více všímají a jsou více citlivé vůči těm podnětům, k nimž mají osobní vztah jejich odbornost a vize směřování školy, jejichž smysluplnost, důležitost a potřebnost si Rajská zahrada uvědomují a to i přesto, že jsou tyto podněty zasazeny do kontextu, který s oborem jejich zájmu zdánlivě nesouvisí Třeba se tam řešily takové ty vyplňující hry, jo, co jima zabavíš děti, které jsou třeba dřív hotové s prací a mají čekat, než to dokončí ostatní. soukromé školky Jiřího z Poděbrad Prostě hra Čáp ztratil čepičku se tam řešila a mě to okamžitě napadlo použít to na učení barev v angličtině Beáta. Vědomě
nevyžádaným podnětem nebo jsem alespoň jeho vědomé vyžadování neodhalila, který většina respondentek zmiňuje, se týká získání potvrzení, že svou práci dělají dobře. Toto potvrzení respondentky získají tehdy, když jejich zkušenosti a jejich chování je dětské hlídání nejblíže Prahy 3 Jiřího z Poděbrad