uspokojující vzdělávací potřebu a neočekávané podněty. O tom, že vzdělávání či učení nepřináší žádný podnět se nevyjádřila Náměstí Míru žádná respondentka. Některé respondentky se zmínily, že přestože proces učení neuspokojil jejich vzdělávací potřebu, nemohou tvrdit, že by se něco nenaučily, neboť z tohoto procesu získaly neočekávané podněty naučily se něco, co nevyžadovaly, ale uznávají hodnotu I.P.Pavlova těchto informací či této zprostředkované zkušenosti. Za nejvíce na uspokojení vzdělávací potřeby zacílenou formu vzdělávání považuje Patricie formální vzdělávání Tak teď prostě vím, že to, co dělám mě baví, že to má nějaký smysl, jo Jako pořád v tom je něco nového nové knížky, nové vady, nové přístupy Díky Bohu, že mě tehdy cosi osvítilo, že jsem do toho šla. Patriciina vzdělávací soukromé školky Náměstí Míru potřeba měla specifický charakter a nebyla tedy možnost uspokojit ji jiným způsobem viz kapitola Jednání aneb naložení se vzdělávací Náměstím Míri soukromých školkách potřebou. Formální vzdělávání tedy Patricii přineslo plné uspokojení vzdělávací potřeby. Míša však poukazuje na to, že si nemyslí, že všechny typy formálního vzdělávání mohou plně uspokojit vzdělávací potřeby Nejlepší příprava pro učitelky mateřských škol je střední pedagogická škola. Oni to teď hodně tlačí, aby ty holky měly vysokou a to se mi taky nelíbí. Těm kočkám to kromě titulu a teď od ledna výrazně lepších peněz zas nějak moc nedá, si myslím. To potvrzuje i Beáta, která vystudovala gymnázium a následně bakalářské
studium oboru Učitelství pro mateřské školy Tak já jsem v patnácti nevěděla, co chci dělat, tak jsem šla na gympl. Kdybych se rozhodovala soukromá školka Náměstá Míru znova, šla bych na pedák. Naučila bych se tam asi víc praktických věcí než na té vysoké. Tam to bylo o teorii, která mi moc asi nedala, protože jsem neznala praxi. Respondentky si tedy myslí, že formální vzdělávání je přímo cílené na uspokojení vzdělávacích potřeb a přináší tedy největší efekty jen tehdy, je li vzdělávací potřeba spojena se změnou či volbou profese. Velkou zacílenost na uspokojení vzdělávací potřeby respondentky vidí také v informálním učení. Najdu si vyloženě, co potřebuju nebo co mě zajímá. Vyloženě jako Muzeum prostě, hledám jarní písničku, najdu jarní písničku, chci nějakou jarní hru, najdu jarní hru Leona hovoří o vyhledávání na internetu. plavali dětech Prahou 2 Náměstím Míri