vyzkoušet široké spektrum aktivit a podnětů Protože on na to přijde při těch činnostech, tam se to projeví, že jo. Protože pokud on ty Křižíkova nabídky má, tak si to samozřejmě najde. Pokud to nemá, tak on to nemůže vědět. Co největší pestrost těch zážitků, Aby se rozvíjely ty Florenc děti fakt po těch stránkách, že se jim nabízí Na základě svého výzkumného šetření jsem zjistila, že vize směřování školy je sdílená představa všech učitelek o tom, jakým způsobem má jejich mateřská škola fungovat. Dle mého zjištění vize nabývá dvou podob. soukromými školkami Křižíkovu Jednou z nich je snaha o rozvoj samostatnosti a s tím těsně související zodpovědností a sebekázní dětí a druhou představuje snaha vytvořit každému dítěti tak na prožitky bohaté prostředí, které mu umožní nalezení a co nejlepší využití a rozvoj jeho potenciálu. Nelze však říci, že součástí vize směřování školy jsou jen tyto dvě oblasti, protože přestože představují její hlavní východisko, váží na sebe i další oblasti. Rozvoj samostatnosti a tvorba podnětného prostředí v pedagogické realitě neexistují samostatně, jsou neoddělitelně spojeny s dalšími oblastmi, což spolu s nimi vede i k jejich rozvoji. Ani jedna učitelka existenci a snahu naplnění vize Křižíkově školka soukromá směřování školy v jejich mateřské škole nepopírá a všechny se také shodují na jejím pozitivním vlivu na edukační proces. Na vzniku vize směřování školy, její existenci a formování její podoby se výrazným způsobem podílí několik zdrojů. Jedním z nich individuální
smysl každé jednotlivé učitelky a strategie uplatňovaná učitelkou a druhým jsou vnější tlaky. Odlišné postavení v tomto procesu zaujímá ředitelka mateřské školy Míša, která se na fungování a formování vize směřování školy podílí stejně jako každá jiná soukromou školkou Křižíkově učitelka, ale navíc také svou pracovní pozicí ředitelky získává poněkud specifickou roli. Z pozorování vyplývá, že ředitelka Míša