zaujaly ty, které jsou vztaženy k jejich odbornosti a vizi směřování školy. Významný podíl na nevyžádaných podnětech má i nalezení potvrzení, že svou práci dělají respondentky dobře. Respondentky k těmto nabytým podnětům ke změně ale přistupují kriticky. Nepřijímají je v takové podobě, v jaké jsou jim předloženy, ale upravují je tak, aby nejlépe vyhověly jejich potřebám. Proces sdílení a formování podnětu změny Podněty změny, jež respondentky procesem učení získávají, předtím, než jsou zavedeny do praxe podléhají Želivského procesu, jež jejich podobu přetváří. Nejsou respondentkami zaváděny v takové syrové podobě, v jaké jim jsou předloženy, ale respondentky je samy z vlastní iniciativy upravují a to tak, aby nejlépe vyhovovaly účelu, pro něž jsou určeny. Tento proces úpravy probíhá několika soukromé školky Želivského fázemi, přičemž se jednotlivé fáze mohou prolínat či někdy i opakovat a zároveň se sebe nemusí nutně navazovat v následujícím pořadí fáze individuálního hodnocení, fáze sdílení, fáze formování a korekce podnětu, fáze schvalování. Práce s podněty změny začíná Olšany tím, že respondentka o předloženém podnětu sama z vlastní iniciativy přemýšlí Tak si to nejdřív utřídím v hlavě Patricie. Řeknete si To by možná bylo dobrý, to bysme, jako to by se určitě i dětem líbilo. Monika. Respondentky také uvažují nad možnostmi využití podnětů Třeba jak říkala ty vršky od petek, tak to jde použít na různé věci, můžeš z toho skládat obrázky, můžeš to lepit, můžeš to mít soukromé školky Želivského
jako stavebnici, můžeš si to představit jako jídlo nebo to navlíkat. Těch možností je moře Beáta. Luna se například zmiňuje i o nutnosti Želivského soukromých školek zvážit limity podnětů Samozřejmě je nejdřív potřeba to promyslet a poupravit, aby jo, aby to bylo použitelné a vhodné pro moje děti. V této fázi podnět získává upravenou podobu, je zbaven nedostatků, je rozšířen o možnosti dalšího použití a uznán respondentkou jako vhodný pro aplikaci do praxe. Respondentky se však často zmiňovaly o tom, že o takto upravený podnět se dělí i s ostatními kolegyněmi.