času svému dítěti, což si myslím, že je hlavní faktor ovlivňující celkový rozvoj dítěte. Pokud chceme dítě vychovávat správně, Olšany mělo by být samozřejmé, že se rodiče na výchově shodnou. V případě tohoto šetření naprostá většina rodičů uvedla, že se s partnerem shodnou nebo převážně shodnou na výchově, pouze malé procento se převážně neshodne. Kladnou motivací k dalšímu pozitivnímu vývoji dítěte bývá odměna, rodiče nejčastěji zvolí pochvalu, dále sladkost a splní dítěti jeho přání. Oproti tomu za trest zvolí zákaz sledování televize a další oblíbené činnosti, domluví dítěti, popřípadě uplatní fyzický trest. I v tomto případě se potvrdila hypotéza. Sama mohu z vlastních zkušeností říct, že se rodiče svojí výchovou a přístupem k dětem podepisují na tom, jak se dítě bude dále vyvíjet, jaké hodnoty bude uznávat. Jak uvádí Řezáč velký vliv na formování osobnosti dítěte má výchova. Ukazuje se však, že školka soukromá Olšanům značná část změn osobnosti je spíše produktem spontánních interakcí důsledkem intuitivních postupů rodičů, občasné rigidnosti jejich přístupu k dítěti a souhrny rozmanitých podmínek sociálního prostředí. Řezáč s. H Rodiče se cíleně podílí na rozvoji svého dítěte Flora tato hypotéza byla potvrzena z výsledků šetření výše uvedených účastníků. Tyto zjištěné výsledky jsou platné pouze pro dvě výše uvedené mateřské školy, ve kterých byl výzkum prováděný. Téměř každá činnost, která má být vykonávaná efektivně a smysluplně, soukromé školky Olšany
stojí na základě spolupráce. Stejně tak je to i v případě rozvoje dětí v mateřských školách. Aby byl tento proces naplňován, je Želivského důležité, aby všechny faktory působící na dítě byly v souladu, tedy aby spolupracovali navzájem rodiče i pracovníci mateřských škol s důrazem na pozitivní vývoj celkové osobnosti dítěte. Úloha učitelek v tomto procesu je dána jednoznačně, z pozice své profese rodičům poskytují a doporučují opatření, která vedou ke kladnému rozvoji dítěte. Rodiče tato doporučení vítají. Jsou také seznámeni s obsahem vzdělávání v každém školním roce. Z pohledu rodičů jsou činnosti a aktivity mateřských škol nabízeny v dostatečné míře, jediné, co jazykovou školu Prahou 3 Olšany