nezbytná etapa je pro všechny její členy velmi náročná. Oddělování od rodičů a celou situaci ale můžete usnadnit tím, že vyberete školku, která nejlépe vyhovuje temperamentu vašeho dítěte a vaší rodinné filosofii. Prostředí neboli místo, kde je dítě vychováváno a soukromým školkám Petřín vzděláváno, je totiž podstatný prvek, který velkým dílem ovlivňuje vývoj jedince. Prostředí bývá charakterizováno jako vše, co člověka obklopuje a co na něj působí. Je to prostor, obsahující množství přírodních, společenských, hmotných i duchovních podnětů Petřín působících na jedince, na které on určitým sobě vlastním způsobem reaguje. A protože poptávka rodičů po jiném typu prostředí, po Pohořelec jiném než klasickém stylu výchovy a vzdělávání byla velká, začaly se u nás v devadesátých letech objevovat vedle mateřských škol běžného typu také mateřské školy alternativní. Právě ty usnadňují rodičům vybrat si pro dítě podle svého úsudku tu nejlepší soukromé školce Petřína možnost, možnost nejvíce se podobající rodinnému způsobu a stylu výchovy, filosofii rodiny. V následující kapitole budou ve zkratce představeny všechny tři typy mateřských škol, jichž se bude týkat této práce. Spolupráce mateřské školy a rodiny Jak vysvětluje Svobodová ve své knize, především politické změny a Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, přinesly klíčové změny ve vztahu mateřská škola rodič. Na rozdíl od dob minulých, kde bylo dítě považováno pouze za pasivní objekt, který má učitel
určitým způsobem přetvořit a zpracovat, a rodiče, kteří byli považováni za pouhé konzumenty služeb mateřské školy, je dnešní pohled na tohle téma zcela odlišný. V téměř všech definicích, publikacích a zákonech se dočteme, že úkolem mateřské školy je pouze doplňovat rodinnou výchovu dítěte což si neustále mnohdy obě strany neuvědomují. Pro učitelku to znamená, že by měla přijmout rodiče jako partnera Petříně soukromou školkou a odborníka. Ne odborníka na pedagogiku, psychologii a další vědy, ale jako odborníka na své dítě. Kdo jiný než rodič, který pozoruje soukromé školky Petřín své dítě od úplných začátků, by o něm měl vědět více. Učitelka by tedy měla rodiče respektovat, radit se s nimi, naslouchat jejich názorům a to vše proto, aby mohli společně nalézt optimální cestu pro rozvoj a vzdělávání dítěte. Mateřská škola v dnešní době usiluje o to, aby mohla svůj vztah s rodiči oprávněně nazvat vztahem partnerským. I když se může jedna strana snažit vychovávat a rozvíjet anglickou školkou Prahou 6 Petřínem