kultivaci dětského soužití ve skupině, které později pomáhá k vytvoření kvalitních sociálních dovedností. Mezi hlavní pedagogické záměry současnosti patří vytvoření bezpečného a klidného prostředí, ve kterém se dítě pomocí přirozených situací učí žít a komunikovat s jinými lidmi, prosazovat se, řešit konflikty a nedorozumění a vytvářet vlastní nápady Koťátková, S. Od roku měly mateřské Šárka školy možnost hledat svobodně přístupy, jaké jim vyhovují. Je potřeba zmínit, že po čtyřicet let jsme zde měli pevný model jednotné soukromou školku Dejvicím mateřské školy, který byl charakterizován ve svých závazných materiálech jako výchova k socialistickým principům života. Náleželo tam zabezpečení fungování rodiny a téměř stoprocentní zaměstnanost žen. V příslušných programech také byla uvedena snaha proniknout do Hanspaulka rodin a působit na ně socialistickou ideologií, využívat metody kolektivní výchovy Koťátková,S. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, který vešel v platnost datum způsobil to, že se mateřské školy oficiálně staly součástí vzdělávacího systému a mají svůj vzdělávací program jako další typy škol od základní až po střední. Všechny školy mají za povinnost vypracovat si soukromé školky Dejvice svůj školní vzdělávací program a vycházet v něm z principů rámcového vzdělávacího programu. Rámcový vzdělávací program byl vytvořen jako základ pro to, jak a kam směřovat vzdělávání dětí v předškolním věku, určuje základní principy pro práci s dětmi při
rozvíjení jejich schopností, dovedností a poznatků Koťátková, S. Kromě rozvoje dovedností, vědomostí a návyků je kladen velký důraz na rozvoj postojů a hodnot jedince. Dle rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání je v mateřských školách kladen velký důraz na rozvoj klíčových kompetencí, a tak dítě získává předpoklady pro celoživotní vzdělávání. Mezi klíčové kompetence řadíme kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské a činnostní. Rozvoj kompetencí je závislý na soukromé školky Dejvice prostředí, které by mělo být podnětné, vyhovující spontánním aktivitám jedinců a dále je také závislý na činnostech, které pedagog naplánuje v rámci vzdělávací nabídky a strategie, které při činnostech využívá. Velice důležitou změnou v pojetí předškolního vzdělávání je formulace vzdělávacích cílů. Nezaměřujeme se již více na obsah vzdělávání, ale spíše na rozvoj osobnosti jedince.