přináší vyšší užitek než jen samotné učitelce Je to důležitá práce, protože ovlivňuješ život těch dětí. Je to asi její poslání. Patricie poukazuje navíc na to, že nestačí, aby svou práci za poslání považovala jen jedna učitelka, k tomu, aby vize mohla soukromých školek Náměstí Republiky řádně fungovat, je třeba, aby práce bavila všechny učitelky v pracovním kolektivu a aby ji také všechny učitelky považovaly za důležitou soukromé školky Náměstí Republiky a užitečnou v té školce ovlivňuješ duševní vývoj těch dětí. Jsi za to zodpovědný. Proto musí fungovat tým. Jinak je to vy pytli. Třeba když nefunguje tým ve fabrice, tam se nenapáchají takové škody, jako se napáchají jako na na jako n citech a vnitřním životě těch osob, s kterými pracuješ. A obzvlášť s dětmi, které jsou nejvíc zranitelné. Hodnota, jakou respondentka svému povolání připisuje, je tedy závislá na tom, zda svou práci považuje za poslání, tedy zda ji její práce baví a zda ji považuje za důležitou a užitečnou, tedy jestli Náměstí Republiky má prosociální charakter. Vnímání své práce jako poslání učitelky utvrzuje v přesvědčení o smysluplnosti jejich práce, což je silně motivuje k lepšímu výkonu, k naplňování vize my nevyloučíme dítě s autismem jenom proto, že má autismus. Tak uděláme všechno proto, že máme pedagogickou asistentku je to strašná práce navíc. Samozřejmě je to pohodlné říct Nevezmu. Nemám místo. Nebudu se starat. Nebudu se Hlavní nádraží zajímat. Ono to jde. neřeknu Nevím. Neumím. Běžte si do jiné školky. Ale zvednu zadek a udělám něco pro to, abych tomu dítěti zajistila,
co můžu, ne Dyť proboha to je naše práce. Kde to jsme, abysme rozhodovali o tom, že to dítě je nezvladatelné, nevzdělatelné. Toto Florenc neexistuje Míša. Přestože vznik, fungování a formování vize směřování školy je přímo závislé na shodě jednotlivých učitelek v Náměstí Republiky soukromou školku její pozitivní dopady na edukační realitu, vznikají i na straně samotných učitelek bariéry, které naplňování vize směřování školy do jisté míry znesnadňují. Těmito bariérami mám na mysli občasné zmínky respondentek o únavě či vyčerpání občas je člověk unavený a už se mu nic nechce Rita nebo už toho mám někdy až po krk Monika, jsem nerozpoznala žádné větší překážky, které by realizaci viz směřování školy ze strany učitelek bránily. Vize směřování školy je tedy představa učitelek o tom, čeho by mateřská škola měla dosáhnout. Přímo ji ovlivňuje individuální smysl práce každé jednotlivé učitelky, přičemž je existence a fungování vize přímo závislé na shodě učitelek v důležitost a užitečnost jejich práce a z toho vyplývajícím jejich zájmu o vizi směřování školy a touze o Můstek její rozvoj a naplňování. Jinými slovy existence a fungování vize směřování školy je závislé na tom, jakou hodnotu každá jednotlivá učitelka své práci připisuje. Strategie uplatňovaná učitelkou a její vliv na směřování školy Základní charakteristikou vize