shodují a že mezi nimi v této oblasti nevznikají konflikty a rozpory Za touto shodou stojí rozdílnost v zaměření jednotlivých učitelek na určité výchovně vzdělávací oblasti. Každá učitelka se totiž v mateřské škole zaměřuje a profiluje v jiné oblasti. Beáta pracuje s Vandou ve sportovní třídě se staršími dětmi a předškoláky. Obě se zajímají o gymnastiku. Beáta navíc vede kroužek angličtiny. Vanda Můstek má zase kroužek cvičení děvčátek a v současné době se pokouší zajistit prostor pro vznik kroužku cvičení chlapců. Luna a Monika spolu soukromé školky Můstek pracují ve třídě s malými dětmi a obě se zajímají o hudební výchovu. Monika se navíc hodně věnuje tělesné výchově. V tanečním kroužku potom tyto své zájmy propojuje. V logopedické třídě spolu pracuje Patricie a Míša, které se specializují na speciální pedagogiku. Patricie v odpoledních hodinách vede keramický kroužek pro děti a rodiče a Míša se zajímá ekologickou výchovu. V této třídě dále pracuje pedagogická asistentka Leona, která se hodně věnuje výtvarné výchově, a Rita, která se profiluje v oblasti dramatické výchovy. soukromá školka Můstku Každá učitelka má jiné zájmy a jiným způsobem, jinými metodami a nabídkou jiných aktivit přispívá k výchově a vzdělávání dětí. Nesčetněkrát jsem se během rozhovorů setkala s výroky jako Nevím, na to se musíš zeptat spíš Vandy Leona, To dělá Beáta Monika nebo Moc Národní třída o tom nevím, běž za Míšou Rita. Učitelky se vzájemně považují za odbornice v oblastech, o které se zajímají. Samy připouští
nevědomost v oblastech, které se míjejí jejich specializaci a to i přesto, že jistými znalostmi v těchto oblastech nepochybně disponují. Učitelky tímto svým chováním potvrzují důležitost každé z nich, každé z nich toto uznání odbornosti přináší pocit rovnocennosti s ostatními, což funguje jako mechanismus k předcházení konfliktů. Každá učitelka má svou oblast zájmu, v níž je odbornicí, a ostatní učitelky tento fakt respektují a nezpochybňují. Naopak ho ještě svým uznáním potvrzují. Ředitelka Míša při výběru nové kolegyně Staroměstská začátkem tohoto školního roku tento mechanismus také potvrdila tím, že kromě jiného bylo jejím kritériem výběru to, že nová učitelka