Jak probíhá vzdělávání učitelek mateřských škol Tuto základní výzkumnou otázku jsem rozložila do otázek specifických a to na Hlavní nádraží základě pyramidového modelu Wengraf in Švařícek, Šeďová a kol., Specifické výzkumné otázky byly čtyři a z nich se pak odvíjely jednotlivé tazatelské otázky, jež tvořily schéma rozhovorů viz Příloha č. Tazatelské otázky byly formulovány v jazyku, který je respondentkám přístupný a jemuž rozumí. Specifické výzkumné otázky Jaké názory mají učitelky mateřských škol ohledně vzdělávání Jaké formy vzdělávání užívají učitelky mateřských škol ke vzdělávání V jakých oblastech se učitelky mateřských škol vzdělávají Jak učitelky mateřských škol nakládají s tím, co jim vzdělávání přináší Výzkumná metoda Vzhledem k charakteru stanoveného Hlavním nádražím školka soukromá výzkumného problému, cílům a výzkumným otázkám jsem se pro provedení výzkumného šetření rozhodla využít kvalitativních metod, které soukromými školkami Hlavní nádraží nejlépe charakterizují účel mé práce, neboť jak tvrdí Creswell in Hendl, s. užitím kvalitativních metod výzkumník vytváří komplexní, holistický obraz, analyzuje různé typy textů, informuje o názorech účastníků výzkumu a provádí zkoumání v přirozených podmínkách. Muzeum Pro účel své práce jsem jako výzkumnou strategii zvolila případovou studii, která na zkoumaný případ nahlíží z komplexního hlediska jako na složku systému a nikoli jako na jeho izolovanou část. Yin a další odborníci in Švaříček, Šeďová a kol., se shodují na tom, že
badatel usiluje o komplexní porozumění případu v jeho přirozeném prostředí. Pro tento účel se také užívá velkého množství dat získaných díky užití různých metod. Ve svém výzkumu se zaobírám vzděláváním učitelek mateřských škol pracujících v jedné mateřské škole a snažím se tento proces analyzovat. Výzkumný vzorek a vstup do terénu Výběr výzkumného vzorku byl záměrný a pro jeho zvolení jsem využila tzv. vhodný případ Švaříček, Šeďová a kol., k čemuž jsem se uchýlila z toho důvodu, že jsem se snažila zajistit soukromé školky Hlavní nádraží získání co nejkvalitnějších dat. Úmyslně jsem vybrala takovou mateřskou školu, o níž jsem věděla, že se učitelky aktivně účastní hlídáš dítětem Praha 1 Hlavní nádraží