uvádím v kapitole Další doporučení pro praxi. Se vzděláváním jsou rodiče taktéž spokojeni. Zároveň můžeme i potvrdit dle výsledků šetření předpoklad, že rodiče mají velký zájem na tom, aby bylo jejich dítě rozvíjeno, a sami rodiče k tomu svým přístupem přispívají. MŠ poskytují poradenský servis a doporučují odborníky, rodiče tuto pomoc s povděkem přijímají. Rodiče na dítě působí soukromé školky Zvonařka jednotně, ve svých požadavcích jsou spíše důslednější. Ze zjištěných výsledků k chybějícím činnostem vyplývá, že rodiče postrádají zájmové kroužky, o kterých si myslí, že jsou pro dítě podnětné a prospěšné. V dalším výzkumu by bylo vhodné zaměřit se na spolupráci mateřských škol se základní školou. Základní školy jsou navazující institucí ve vzdělávání, proto by tady měla Zvonařka spolupráce úzce fungovat a děti i rodiče by měli být seznamováni i s touto institucí a možnostmi spolupráce. Výzkum by mohl být podpořen Folimanka i zjištěním, jak si spolupráci s mateřskými školami představují i zřizovatelé těchto MŠ, tedy v tomto případě obecní úřady a také návrhy a plány pedagogických pracovníků, jak efektivně tuto spolupráci dále rozvíjet. Doporučení pro pedagogickou praxi Položila jsem si otázku, co nového tato práce přinesla. A odpověď na ni byla taková, že by mě zajímalo, jaké činnosti a aktivity by chtěli rodiče soukromé školky Zvonařka zařadit do mateřských škol. Po vyhodnocení dotazníků jsem zjistila, že největší zájem je o zájmové kroužky, které by měly být při
mateřských školách. Podle učitelek si je rodiče představují tak, že budou probíhat přímo ve vzdělávacím procesu mateřských škol, zvonařský pražský hlídáš dítětem