Zeměkoule
Soukromá jazyková mateřská škola Zeměkoule se nachází v klidném harmonickém prostředí vily z třicátých let minulého století, obklopena rozlehlým pozemkem, na který volně navazuje Kunratický les. Je určena dětem od 3 do 6(7) let.
Pracujeme podle vlastního dvojjazyčně koncipovaného vzdělávacího programu globální výchovy. Každodenní přítomnost rodilého mluvčího a citlivá kombinace programu v českém a anglickém jazyce podpoří rozmanitost nejen mateřského jazyka, ale umožní všem dětem rozvoj v obou jazycích. A to vše formou netradičních cest učení, které využívá globální výchova.
Program

7:30
Otevření školky
7:30 – 9:00
Klidová relaxační činnost, volné hraní (podávání snídaně)
9:00 - 9:15
Ranní kruh -uvítání nového dne písničkami, předpověď počasí, v českém i anglickém jazyce
9:15 – 10:15
Hlavní výchovně vzdělávací blok (střídá se v českém a anglickém jazyce)
10:15 - 10:30
Svačina
11:00 - 12:15
Vycházka, hry na zahradě, soutěže
12:15 - 12:45
Oběd
12:45 - 13:00
Vyzvedávání dětí navštěvujících pouze dopolední program
12:45 – 12:55
Hygiena, mytí zoubků
13:00 – 14:40
Mladší děti - pohádka, spánek
13:00 – 14:00
Starší děti - relaxace
14:00 – 14:45
Předškoláci - předškolní příprava
14:45 – 15:00
Svačina
15:15 – 16:30
Odpolední kroužky, vycházka, hry na zahradě
16:30 – 18:30
Klidová relaxační činnost, rozvoj dovedností, volná hra
Filozofie školky

Naše vize
Jádro zeměkoule (Principy)
Výchovně vzdělávací program mateřské školy Zeměkoule vychází ze samé její
podstaty, z jejího jádra. Je vystavěn na základních pilířích, které jsme si
předem stanovili a jejichž cíle chceme naplňovat.
Prvním pilířem je projekt globální výchovy a vzdělávání
Ne náhodou jsme pro naši mateřskou školku zvolili název ZEMĚKOULE. Nejen, že
je to skutečně krásné české slovo, je to především místo, kde se člověk rodí,
místo, kde umírá. Ona duhová kulička jakoby svým vzezřením symbolizovala
koloběh všeho, co se na ní odehrává.
K pochopení základních dějů kolem nás je zcela nezbytné se se ZEMĚKOULÍ seznámit. A tak právě ZEMĚKOULE – planeta Země se stane místem poznávání. Děti během školní docházky „procestují“ celý svět. Proniknou tak do vzájemných vztahů všeho živého, pochopí svět v souvislostech.
ZEMĚKOULE není pouhým logem naší mateřské školy, táhne se jako nit celým vzdělávacím programem globální výchovy, pedagogickým směrem, který vznikl v osmdesátých letech 20. století při univerzitě v Yorku. Směrem, jehož středem pozornosti je dítě, a to jako součást světa. Filosofickým východiskem globální výchovy je systémové chápání světa jak z hlediska přírodního prostoru a času, tak z hlediska lidského. Díky uplatňování metod globální výchovy, zdůrazňujících spontaneitu, subjektivní zážitek, zkušenost, rozvíjení smyslů, experiment, sebekázeň a chuť tvořit, si děti hravou a nenásilnou formou osvojí nejen velké množství vědomostí, ale především schopnost orientovat se ve světě. Spontánní spoluprací a účastí na programu pochopí vlastní odpovědnost za svůj život.
Přes jedinečnost ZEMĚKOULE děti objevují vlastní jedinečnost. Uvědomují si úlohu každého jedince ve společnosti, ať už má černou nebo bílou barvu pleti, ať je zdravý či handicapovaný, „chytrý“ či „hloupý“. Poznání, že každý tu máme své nenahraditelné místo na slunci, děti vede k toleranci a respektu vůči jedinci, společnosti i celým kulturám.
Druhým pilířem je kombinace programu v českém a anglickém jazyce
Ucelená koncepce programu globální výchovy klade velký důraz na rozvoj a podporu rozmanitosti mateřského jazyka. Schopnost mluvit, naslouchat, dobře chápat a porozumět mluvenému slovu, zároveň kultivovaně, s citem používat svůj mateřský jazyk při vyjadřování svých pocitů či v komunikaci se svým okolím je jako dar stvoření, neboť v jazyku se zrcadlí celý náš svět celá naše „Zeměkoule“. V každém vyřčeném slově jakoby se náhle narodila kdesi doposud dřímající myšlenka, cit, sám jedinec, jehož vývoj kráčí na stejné stezce jako vývoj vlastní řeči.
Dnešní děti však vyrůstají na „Zeměkouli“, která se jakoby zmenšila. Neexistují již hranice mezi kontinenty, státy, městy. Ať se nám to líbí či nelíbí, žijeme v globálním světě, a proto dnes již považujeme znalost a osvojení si cizích řečí za zcela samozřejmé a nezbytné.
Náš vzdělávací program staví na rozvoji mateřského jazyka, ale zároveň umožní dětem přirozenou a nenásilnou formou za přítomnosti rodilého mluvčího proniknout do smyslu slov jazyka anglického. Každý den si děti v rámci dvou na sebe navazujících výchovně vzdělávacích bloků osvojí nejen mnoho nových znalostí a dovedností, ale zároveň nové pojmové pole jak v českém jazyce, tak jazyce anglickém. Kombinací těchto dvou obsahově podobných jazykově však odlišných bloků zajistíme dětem schopnost orientovat se v obou jazycích, aniž by tím jeden z nich utrpěl. Domníváme se totiž, že jsou-li děti od raného dětství vzdělávány pouze v cizojazyčném prostředí, snižuje se tak schopnost porozumět a kultivovaně používat jazyk mateřský. V opačném případě, opomeneme-li potřebu učit děti cizím jazykům, neobstojí v budoucnu v dnešním světě.
Třetím pilířem je podpora školní úspěšnosti a prevence specifických poruch učení
Školní úspěšnost dítěte je ovlivněna řadou faktorů. Důležitý je maximální rozvoj všech schopností, které se na školní úspěšnosti podílejí. Kromě úrovně socializace dítěte se jedná především o dispozice, které napomáhají optimalizovat výkon žáka ve čtení, psaní a matematice.
Proto považujeme za důležité již v předškolním věku rozvíjet sluchové rozlišování, porozumění mluvenému projevu, interpretaci přečteného textu, rozvíjet a cvičit zrakové rozlišování - jako prevenci obtíží ve čtení, psaní a užívání mluvnických pravidel. Stejně významné je cvičení pravolevé orientace a rozvoj matematických představ jako prevence obtíží v matematice.
Tímto přístupem pomůžeme vytvořit široký a pevný základ, na kterém se může dítě dále rozvíjet. Významný je také dopad na zmírnění projevů poruch učení, které se v průběhu školní docházky mohou projevit. Již před nástupem dítěte do školy můžeme rozpoznat riziko budoucí možné poruchy učení a zaměřit se již dopředu na maximální rozvoj dítěte v problémové oblasti.
Čtvrtým pilířem je individuální přístup k potřebám dětí
Je zřejmé, že doposud všechny tři základní pilíře výchovně vzdělávacího programu mateřské školy Zeměkoule jsou vystavěny právě na individuálním přístupu k potřebám dětí. Globální výchova svým pedocentrismem (důraz na centrální postavení dítěte ve vzdělávacím procesu) a uvedenými metodami práce umožňuje pedagogům rozvíjet osobnost dítěte vnitřně přirozeně tvořivého s jedinečnými fyzickými, duševními, intelektuálními a emočními potřebami. Dovoluje dávat dostatek podnětů dětem nadaným, ale zároveň oslovit a rozvíjet děti se zvláštními výchovnými potřebami či komplikovanou adaptabilitou.
Celý výchovně vzdělávací program se odehrává v klidném harmonickém prostředí pod vedením zkušených pedagogů a jejich asistentů. Děti pracují ve skupině maximálně 11 dětí pod vedením jednoho hlavního pedagoga a jeho asistenta.
Výše uvedená podpora školní úspěšnosti a prevence specifických poruch učení je založená nejen na podpoře a rozvoji schopností a dovedností dětí, ale zároveň na diagnostice rizik případných poruch učení a následně jejich odstraňování během výchovně vzdělávacího programu ve spolupráci s rodiči a odborníkem.
V případě zdravotních omezení spojených s pravidelnou medikací mohou být dětem podány jejich léky v ordinaci pediatra v přízemí naší školky. Taktéž respektujeme individuální požadavky na stravování vašich dětí.
Výuka

Výchovně vzdělávací program mateřské školy
Zeměkoule odpovídá obsahu a požadavkům
rámcově vzdělávacího programu pro předškolní
vzdělávání vydaným MŠMT, je ovšem doplněn a rozšířen
dalšími prvky, které vychází ze samé podstaty mateřské školy Zeměkoule, tedy z jejího jádra.
Je vystavěn na naplňování cílů předem stanovených čtyř základních pilířů (viz naše vize). Stejně jako jeden rok je v našich klimatických podmínkách rozdělen podle zákonů přírody na čtyři roční období, i náš program se podobně jako příroda kolem nás mění v souvislosti s probíhajícími změnami v přírodě. Na jaře zasejeme na zahrádce plodiny, které společně opečováváme a pozorujeme v růstu. V létě sklízíme a konzumujeme první společnou úrodu. Na podzim se těšíme z posledních darů zahrádky a připravujeme ji na zimní spánek. V zimě si užíváme radovánek na sněhu a ledu, nabíráme síly jako příroda kolem a s netrpělivostí očekáváme příchod jara.
Každý měsíc vyrážíme na tématicky zaměřený výlet doplňující a obohacující právě probíhající téma výchovně vzdělávacího programu. Každý týden přináší pravidelné činnosti pro něčím výjimečné dny (mezinárodní, světové dny) či dny určené pro činnosti jako jsou: příprava svačiny (pečení bábovky či chleba, úprava plodin ze zahrádky podle zásad zdravé výživy, bonton pro nejmenší (budeme se učit jak se chovat, stolovat, správně prostírat…), gymnastika, rytmika, keramika či logopedická cvičení.
Každý den nabízí kromě aktivit spojených s rytmy fungování lidského těla, jako jsou klidová relaxační činnost, strava, spánek, hygiena či pohyb na čerstvém vzduchu, také výchovně vzdělávací blok v dopoledních hodinách, ve kterém se v jednotlivých třídách střídají český a anglický pedagog.
Základním tématem, se kterým se děti každý den setkávají, je planeta Země a život na ní. Uplatňováním metod globální výchovy v kombinaci českého a anglického jazyka se děti postupně dvojjazyčně seznamují s jednotlivými světadíly, jejich rozmanitostí a odlišností života tamních lidí.
Během těchto dopoledních a odpoledních programů děti střídají jak činnosti volné, při kterých projevují svou vůli, tvořivost a spontaneitu, tak činnosti řízené, při nichž se prostřednictvím vlastní sebekázně učí naslouchat druhým, respektovat jejich názory, poučit se z nich, zkrátka být platnou a jedinečnou součástí celého společenství.
Komplexní program globální výchovy ještě doplňují odpolední kroužky:
Pondělí - Etiketa a prevence rizikového chování, Monika Radová
O etiketě aneb draka je lepší pozdravit - obsahem tohoto bloku je povídání si s dětmi o etiketě. Cílem je, aby si děti osvojily správné chování a vnímání svého okolí. Děti se podílejí na výuce nejen svými názory, ale i krátkými scénkami, které jim umožní vlastní prožitek naučeného.
Panenka Jablenka a kluk Viktor - obsahem je prevence závislostí a rizikového chování u dětí předškolního věku. Povídání je vedené na základě metodiky drogové prevence pro MŠ a 1.stupeň ZŠ vypracované Dagmar Novákovou, Institut Filia.
Pondělí - Dramatický kroužek, Martina Kiliánová a Melanie Hawker
Toto bilingvní předvedení hereckých schopností umožňuje dětem prozkoumat umění v jeho fyzické formě. Pedagogové mohou využívat tetno kroužek k představení různých (i citlivých) témat včetně procvičování sociálních dovedností, chování a týmové práce. Tato každotýdenní lekce samozřejmě umožňuje dětem hlasitý projev často spojený s pohybem, při kterém si užijí spoustu legrace. Těšíme se také na přípravu divadelních představení, která budou moci rodiče v blízké budoucnosti ocenit.
Úterý- Předškolní výchova, Petra Jindrová
Cílem předškolní výchovy je připravit děti na systematickou školní práci a rozvinout jejich učební předpoklady do maximální šíře podle individuálních možností každého dítěte.
Zaměřujeme se na rozvoj grafomotoriky, sluchového a zrakového rozlišování, početních představ a na rozvoj komunikačních dovedností dítěte.
Obsahem lekcí jsou cvičení, která na základě vstupní diagnozy, dítě individuálně rozvíjejí podle jeho potřeb. Činnosti jsou komplexní, rozvíjejí obvykle dítě ve více oblastech najednou. Z lekcí pořizujeme jednoduché záznamy, které mapují rozvoj schopností dítěte v průběhu určitého časového úseku. Na základě zaznamenaných pozorování je možné následně optimalizovat rozvoj schopností dítěte i při běžných činnostech v MŠ.
Foto
Úterý - Rytmika, Marta Kuglerová
Náplní zájmového kroužku Rytmika jsou hudebně-pohybové aktivity propojující vnímání hudby a pohybu. Věnujeme se osvojení základních choreografických prvků, vnímání hudby a postupnému propojení jednotlivých figur. Během lekcí postupujeme od nejjednodušších cviků a průběžně přidáváme složitější cviky. Některé lekce probíhají za použití různých předmětů (míčky, šátky, lžičky, kelímky…). Postupně se děti učí vnímat své pohyby, pozorovat jejich estetickou hodnotu, osvojují si správné držení těla a posilují svalový aparát.
Středa a čtvrtek dopoledne - Gymnastická a všeobecná pohybová průprava, Antonín Kubaň
1. část: pořadová cvičení - pochodování na hudbu v rytmu, vpravo v bok, vlevo v bok, čelem vzad atd.
2. část: rozcvička
3. část: hry, soutěže - překážkové dráhy, běh, skoky, plazení
4. část: gymnastické cviky a rovnovážná cvičení (holubička, sudy, trakař, svíčka, kotrmelec, stojka s kotrmelcem)
Ke zdokonalování těchto prvků opakujeme neustále průpravná cvičení pro ovládání těla, zpevnění a dostatečné protažení svalů. Tyto prvky propojujeme do různých kratkých gym. sestaviček.
Závěrečná část: kratké povídání o cvičení a závěrečné protažení po cvičení
Foto 1
Foto 2
Středa odpoledne-Anglické zpívání, Joss Crooks, Antonín Kubaň
V tomto kroužku si děti každý týden zopakují anglické písničky, které společně zpíváme během ranního kroužku a dalších aktivit. Pokaždé se zde také naučí jednu písničku novou, která doplní právě probírané téma. Tím si děti nejen vytváří zásobu veselých písniček, ale také rozšiřují slovní zásobu, která jim poslouží jako základní kámen studia jazyka do budoucna.
Středa odpoledne - Anglická předškolní příprava
Čtvrtek odpolende- Rytmika, hudební nauka, Antonín Kubaň
Rytmická část: Děti opakují společně (i každý zvlášť) vytleskávaný rytmus. Rytmus doplňujeme rytmickým frázováním slabik různých krátkých vět. Tleskají dlouhé, krátké slabiky v různém rytmu a tempu.
Hudební nauka: Kreslení notové osnovy, houslového klíče, zapisování not s písmeny stupnice C D E F G A H C, cvičení intonace daných not.
Foto
Pátek - Art club, Jonathan Crooks
Umělecké vyjadřování dětí a jejich kreativita je aktivně rozvíjena pomocí celé škály výtvarných aktivit a zaměřuje se na rozvoj jedinečných schopností, které si každé dítě přináší s sebou do kolektivu. Výtvarný kroužek zahrnuje integrované zážitky z vytváření uměleckého díla a schopnosti ocenit jeho kvality. Tyto zážitky jsou vyvážené s možnostmi vidět a okomentovat různé styly výtvarného umění, období a kultur. Během objevování různých technik kreslení, malování, sochaření, kolážování, tiskání a dalších se děti učí manipulovat s barvami a formami stejně tak jako přirozenou formou rozvíjejí komunikativní dovednosti v angličtině ve společnosti rodilého mluvčího. Ve školním roce 2011-2012 jsme obohatili art club také o keramiku, se kterou nám pomáhá velmi zkušená paní keramička Slávka Benediktová.
Foto
Strava a pitný režim

Stravování klade důraz na zdravou výživu, pravidelný pitný režim a základy správné hygieny. V naší kuchyni připravuje paní kuchařka snídaně, dopolední a odpolední svačiny a obědy s každodenním přísunem dostatečného množství ovoce a zeleniny. Všechny pokrmy jsou z čerstvých surovin a vyrobené v naší kuchyni. V příjemném prostředí naší jídelny se děti učí správnému stolování.
Zdraví

Spolupráce s dětskou lékařkou
MUDr. Vanda Bečková
V přízemí vily, v jejímž prvním patře se nachází naše školka, ordinuje dětská lékařka paní MUDr. Vanda Bečková. Navázali jsme s paní doktorkou spolupráci a společně bychom rádi klientům mateřské školky nabídli následující služby:
možnost vykonat vstupní lékařskou prohlídku vašeho dítěte před nástupem do mateřské školy (nevyjímaje rodiče a jejich děti, kteří mluví pouze anglicky)
zaregistrovat své dítě u paní doktorky k trvalé lékařské péči
možnost podávání léků vašemu dítěti paní doktorkou či zdravotní sestrou v průběhu pobytu dítěte ve školce
Prostory

Prostředí našich tříd je podnětné, vkusné a stoprocentně přizpůsobené potřebám dětí (viz fotogalerie). Zvláště dbáme na obnovu vybavení školky didaktickými hračkami, které využíváme při výuce i během volné hry dětí. Zahrada školky je koncipována jako zeměkoule se všemi světadíly s atypickým vybavením a nevšedními hračkami.
Bezpečnost

Bezpečnost dětí ve školce je naší prioritou. Všichni zaměstnanci mají zdravotní průkaz a absolvují kurz první pomoci. Školka je vybavena hasícími přístroji. Dbáme na vysokou bezpečnost dětí při jejich přepravě na výlety a akce mimo budovu školky. Děti jsou vydávány pouze rodičům či zákonným zástupcům nebo jimi zplnomocněným osobám.
Věk dětí

Děti se dělí do tří tříd, na mladší (3), starší (4-5) a předškoláky (6-7)
Personál

Mgr. Eliška Zemanová
Ředitelka školky
Nar. 12. 10. 1976 v Praze
V roce 2003 jsem ukončila studium na
Pedagogické fakultě Univerzit Karlovy
v Praze obor biologie – rodinná výchova.
Během studia jsem absolvovala studijní
pobyt v Austrálii, kde jsem studovala
angličtinu a čerpala inspiraci pro svou
diplomovou práci, jejímž tématem bylo:
"Vliv propagace alkoholických nápojů na
dospívající a její využití pro prevenci abúzu alkoholu."
Po ukončení studia jsem se stala lektorkou anglického jazyka v soukromých dětských kurzech (7 – 12 let), později jsem učila i dospělé.
V roce 2004 jsem se připojila k projektu OPEN GATE – Boarding School. Stala jsem se členem zakládajícího týmu tohoto osmiletého kolejního gymnázia v Babicích u Říčan. Mezi mé zodpovědnosti patřil např. výběr zahraničních učitelů, koordinace výroby a distribuce propagačních materiálů, vybavování areálu, zavádění uniforem, zodpovědnost za organizaci dnů otevřených dveří a dalších propagačních akcí, zodpovědnost za dílčí rozpočty školy. Poté, co byla škola otevřena, jsem jako členka širšího managementu vykonávala funkci vedoucí kanceláře školy, v níž jsem měla mj. na starosti koordinování zájmového a výchovného programu a zajišťování externích dodavatelských a servisních služeb pro školu a rozsáhlý areál. Později jsem působila také jako učitelka občanské výchovy, školní preventista a kariérový poradce.
Své zkušenosti z rozjezdu této školy bych chtěla využít při provozování naší rodinné mateřské školky.
Mgr. Martina Kiliánová
Programová ředitelka
Nar. 19. 3. 1975 v Praze
V roce 1999 jsem ukončila studium na Pedagogické fakultě UK v Praze obor biologie – rodinná výchova. Již během studia jsem jeden a půl roku vyučovala na ZŠ Vrané nad Vltavou a zároveň působila jako vedoucí mladších žáků biologického oddílu Nezmaři a aktivně se podílela na vybudování centra ekologické výchovy Zvoneček.
V rámci studia rodinné výchovy jsem se hlouběji zajímala o problematiku sociálně patologických jevů ve společnosti a získala certifikát protidrogového metodika. Při přípravě programů pro děti v rámci oddílu Nezmaři a ekocentra Zvoneček jsem prohlubovala své vědomosti v oblasti ekologické výchovy a posléze se věnovala problematice globální výchovy v rámci své diplomové práce na téma Globální výchova dětí předškolního a školního věku.
Deset let jsem působila jako soukromá vychovatelka a učitelka v rodině se čtyřmi dětmi, kde jsem získala bohaté zkušenosti s péčí o děti od narození do 15 let.
Ve volném čase se věnuji práci na zahradě, fotografování, stříhání filmů a psaní pohádek, které mi posléze slouží jako motivační materiál pro práci sdětmi.
Ing. Marta Kuglerová
Učitelka
Nar. 1.10.1982 v Praze
V roce 2008 jsem ukončila studium na České zemědělské univerzitě v Praze v oboru Zeměděství tropů a subtropů, kde jsem se věnovala výzkumu léčivých látek obsažených v rostlinách vyskytujících se v oblastech s tropickým a subtropickým klimatem, etnofarmakologii a etnobiologii. Celé studium probíhalo v angličtině stejně tak jako má diplomová práce „Antioxidativní a antimikrobiální aktivita Ugandských léčivých rostlin.“ Jsem velkým zastáncem přírodních léčiv. V rámci studia jsem strávila rok na University College Cork v Irsku, kde jsem se věnovala studiu farmakognosie a ekologicky směřovaným předmětům. V současné době studuji předškolní a mimoškolní peadgogiku na VOŠ Evropská v Praze.
Od roku 2001 jsem působila 6 let jako trenér atletiky dětí od 6 do 15 let ve Sportovním klubu ZŠ Jeseniova vPraze, kde jsem i já strávila celé dětsví jako žák a atlet. Součástí sportovního klubu byla také činnost turistického oddílu Rapíři. S tímto oddílem jsme každý měsíc pořádali s dětmi víkendové výpravy po celé republice zaměřené na pohybový rozvoj dětí, jejich tolernaci k druhým, rozvoj osobnosti. Velký důraz byl také kladen na vztah kpřírodě, ekologickou výchovu. S oddílem jsme každoročně pořádali letní stanový tábor v jižních Čechách pojatý jako život ve středověké vesnici. Děti si zde osvojili dovednosti nezbytné pro přežití v přírodě, ale také se naučili samostaně se o sebe postarat.
Šárka Hrubanová
Zástupkyně ředitelky, zdravotní sestra, pedagog
Nar. 6.8. 1969 v Praze
V roce 1989 jsem dokončila studium na Střední zdravotnické škole, obor Dětská sestra. Jedním z mých maturitních předmětů byly ,,Jesle - práce s dětmi předškolního věku.“ Během desetileté praxe na ARO pro patologické novorozence jsem absolvovala ARIP – pomaturitní specializační studium, obor anesteziologie a resuscitace. Jeden rok jsem získávala zkušenosti jako staniční sestra, tři roky jako sestra v domácí péči, kde práci s dětmi na čas vystřídala práce se seniory. V roce 2005 jsem se opět vrátila k dětem a pracovala jako zdravotní sestra a vychovatelka na osmiletém kolejním gymnáziu Open Gate v Babicích u Říčan.
Práce s dětmi mě provází i ve volném čase, zúčastnila jsem se mnoha dětských zimních i letních táborů a výcvikových kurzů, podílela se na vzniku a organizaci některých těchto akcí.
Tento školní rok jsem absolvovala školení Záchranářské minimum pro personál bazénů a koupalištˇ.
Mám ráda sport, v první řadě lyžování, běh a cyklistiku, relaxuji nad knihou nebo u dobrého filmu.
Všechny své znalosti a zkušenosti bych chtěla využít k tomu, abychom dětem v naší školce vytvořili vřelé, bezpečné a podnětné prostředí, ve kterém se budou cítit příjemně a budou se k nám rády vracet.
Jonathan Crooks
Učitel
Nar. 1. 3. 1972
V roce 1988 jsem absolvoval studium grafického designu na univerzitě v britském Durhamu. Brzy na to jsem odjel z Anglie a žil a pracoval v různých částech Evropy, což mě finálně přivedlo až do České republiky. Odtud jsem byl pozván, abych se připojil k iniciativě v poválečné Bosně a Hercegovině kde otevřel multikulturní hudební workshop, který byl později financován organizací pro bezpečnost a spolupráci v Evropě. Tato práce vyžadovala práci s dětmi ze všech stran bývalého válečného konfliktu a především vytvoření pozitivního a poutavého prostředí. Po dvou letech se stal tento projekt nezávislý a já se vrátil zpět do Anglie usilovat o kariéru v komunitní práci s mládeží.
Obdržel jsem kvalifikaci v práci s mládeží od Northumberlandského krajského úřadu a pracoval na mnoha pozicích v celé severovýchodní Anglii. Tou dobou jsem byl již ženatý se svou českou ženou a v roce 2005 jsem se rozhodl navrátit se zpět do České republiky. Zde jsem založil malou rodinnou firmu a po narození syna jsem zůstal na rodičovské dovolené. Toto období mi změnilo život a já se začal zajímat o práci s malými dětmi. Později po narození dcery jsem začal pracovat v místní jazykové škole v Davli, kde jsem vedl odpolední kroužek angličtiny pro předškoláky. Před nástupem do Zeměkoule jsem také působil jako pedagog v mateřském centru Bambino v Dejvicích.
Ve svém volném čase se snažím věnovat především rodině. Mezi mé koníčky patří příroda a hudba.
Mgr. Monika Radová
Učitelka, zástupkyně ředitelky ve věcech školského rejstříku
Nar. 16. 5. 1984 v Praze
V roce 2010 jsem ukončila navazující magisterské studium na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy, obor Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Bakalářský program jsem absolvovala rovněž na Univerzitě Karlově, obor Sociální pedagogika. V současné době jsem studentkou druhého ročníku navazujícího magisterského studia na Filozofické fakultě, obor Sociální politika a sociální práce. Během svého studia jsem absolvovala pracovní pobyt v Německu, kde jsem se věnovala ošetřovatelství a ergoterapii. Mám zkušenosti s prací s lidmi v komatu, po poranění mozku, rovněž jsem pracovala s duševně nemocnými klienty.
Neoddělitelnou součástí mého života je práce s lidmi jakéhokoli věku a v jakékoli životní situaci.
V průběhu své praxe jsem působila také jako učitelka v několika mateřských školách. Práce s dětmi je pro mě velice inspirativní, během svého působení ve školce bych se dětem chtěla věnovat tak, abych jim mohla vrátit vše hezké, co ony nám dospělým předávají svojí přítomností.
Mgr. Antonín Kubaň
Učitel hudebních a pohybových aktivit
Nar. 5. 1. 1984
V současné době se věnuji doktorskému studiu kinantropologie na FTVS v Praze. V roce 2010 jsem ukončil studium mezifakultního studia na pedagogické fakultě a fakultě tělesné výchovy a sportu v učitelském oboru FJ – TV. Od roku 2000 jsem působil 3 roky jako instruktor v přírodovědném oddíle Nezmaři, ve kterém jsem sám od svých pěti let vyrůstal. Od svých osmnácti let jezdím pravidelně na lyžařské výcviky základních i středních škol jako instruktor. V roce 2008 jsem úspěšně absolvoval zkoušky cvičitele lyžování. Již od malička jsem se věnoval mnoha sportům a hudební výchově, což mě ovlivnilo i při výběru vysoké školy. Jsem přesvědčen, že pohyb a hudba má mít své pevné místo při výchově a vývoji dětí.
Školní rok 2006/2007 jsem strávil ve Francii na Université de Valenciennes FLASH (filozofická fakulta), STAPS (fakulta tělesné výchovy a sportu) , kde jsem měl jedinečnou možnost vidět vzdělávaní a přístup k výchově dětí v jiné zemi.
Ve volném čase se aktivně věnuji mnoha sportům. Závodím ve sjezdovém lyžování a atletice. 8 let jsem se věnoval tenisu a 4 roky volejbalu v krajské volejbalové soutěži. Mým velkým koníčkem je i hudba. V roce 2001 jsem dokončil I. a II. cyklus v lidové škole umění v oboru výtvarná výchova a hudební nauka (kytara). Od roku 2006 jsem s kamarády založil kapelu VosaNaVostro (http://www.vosanavostro.cz/).
Melanie Hawker
Učitelka
Nar. 12.10.1982
V roce 2004 jsem ukončila studium na Demontfort University a získala BA v provozování umělecké činnosti. Během studia jsem pracovala pro místní umělecké centrum, kde jsem vymýšlela a vedla projekty pro mládež. Tyto projekty se zabývaly zdravou výživou a cvičením.
V roce 2003 jsem pracovala pro Červený kříž a opět se zabývala tématem zdravé životosprávy. Věnovala jsem se dospělým klientům s fyzickým i mentálním postižením a používala při práci s nimi techniky divadelní a taneční terapie.
Po ukončení studia jsem poprvé začala pracovat jako učitelka v soukromé mateřské školce. Po absolvování jednoho školního roku a dvou letních táborech jsem se rohodla přesunout na Sicílii.
Na Sicílii jsem studovala Italštinu, pomáhala vést jazykové projekty v angličtině. Byla to má první zkušenost s učením angličtiny jako cizího jazyka. Mými klienty byli jak žáci základní školy tak předškolní děti a tato zkušenost pro mne byla velkou výzvou a zájmem.
Do Prahy jsem se přestěhovala v lednu 2008 a absolvovala vzdělávací kurz pro učitele a začala jsem se podílet na počtu kreativních projektů vyučujících angličtinu, např. jako bavič dětí - klaun.
Dále jsem učila v mezinárodní soukromé mateřské školce v Praze 6.
Umím hrát na flétnu, fotografuji a také ráda navrhuji a vyrábím různé oblečení.
Moc se těším na práci v Zeměkouli a doufám, že moje zkušenosti, nápady a energie přispějí ke zvýšení kvality služeb této nově vznikající mateřské školky.
Tim Day
Učitel
Nar. 6.10.1979
S dětmi jsem začal pracovat v rove 1997 v Decatur, Illinois, kde jsem měl na starosti organizaci her a aktivit pro děti v místním parku. Jako nadšený hráč šachu jsem společně se svým kamarádem organizoval šachový klub, jehož cílem bylo cestovat po chudších čtvrtích a nabízet hodiny šachu jako alternativu ke hře na ulici.
V roce 2001 jsem získal bakalářský titul v oboru masové komunikace a sociologie na Southern Illinois University Carbondale, kde jsem se zabýval studiem filmu a rozdílných efektů na socioekonomické postavení a sociální rozvržení společnosti. Ve studiu bych rád pokračoval i v budoucnosti.
V roce 2005 jsem se přestěhoval do Prahy, kde jsem získal certifikát TEFL a vzápětí začal vyučovat angličtinu pro dospělé v jazykovém institutu na Praze 4.
V létě roku 2005 jsem strávil několik týdnů cestováním po ČR a výukou dětí ve věku 8-18 let na letních táborech. Tak jsem se seznámil s radostnou a obohacující prací s mláděží. Po svém návratu jsem byl přijat na ABC Academy, kde jsem učil posledních šest let a seznámil se zde se svou ženou, se kterou mám dvě děti, Tobiáše (3) a Sofii (7měsíců).
Ve svém volném čase se rád věnuji své rodině, hraji šachy a basketbal, sleduji americký fotbal, čtu a studuji.
Antonín Kubaň
Učitel hudebních a pohybových aktivit
Nar. 5. 1. 1984
Jsem student 5. ročníku mezifakultního studia na pedagogické fakultě a fakultě tělesné výchovy a sportu v učitelském oboru FJ – TV. Od roku 2000 jsem působil 3 roky jako instruktor v přírodovědném oddíle Nezmaři, ve kterém jsem sám od svých pěti let vyrůstal. Od svých osmnácti let jezdím pravidelně na lyžařské výcviky základních i středních škol jako instruktor. V roce 2008 jsem úspěšně absolvoval zkoušky cvičitele lyžování. Již od malička jsem se věnoval mnoha sportům a hudební výchově, což mě ovlivnilo i při výběru vysoké školy. Jsem přesvědčen, že pohyb a hudba má mít své pevné místo při výchově a vývoji dětí.
Školní rok 2006/2007 jsem strávil ve Francii na Université de Valenciennes FLASH (filozofická fakulta), STAPS (fakulta tělesné výchovy a sportu) , kde jsem měl jedinečnou možnost vidět vzdělávaní a přístup k výchově dětí v jiné zemi.
Ve volném čase se aktivně věnuji mnoha sportům. Závodím ve sjezdovém lyžování a atletice. 8 let jsem se věnoval tenisu a 4 roky volejbalu v krajské volejbalové soutěži. Mým velkým koníčkem je i hudba. V roce 2001 jsem dokončil I. a II. cyklus v lidové škole umění v oboru výtvarná výchova a hudební nauka (kytara). Od roku 2006 jsem s kamarády založil kapelu VosaNaVostro (www.vosanavostro.cz).
Věra Kubaňová
Kuchařka, provozní
Nar. 14. 12. 1953 v Praze
V roce 1972 jsem se vyučila v oboru kuchař – číšník a pracovala několik let jako servírka. Po narození dvojčat děvčat, jsem zůstala 9 let v domácnosti až do narození dalšího dítěte, tentokrát syna. Celkem jsem se 11 let věnovala výchově svých tří dětí v domácnosti. Poté jsem začala pracovat jako kuchařka ve školní jídelně a během dálkového studia získala další výuční list v oboru kuchař. Od té doby jsem pracovala 6 let jako vedoucí školní jídelny ve Vraném nad Vltavou.
Když děti povyrostly, vrátila jsem se společně se svým manželem k původní práci servírky. Pak přišla nabídka pracovat jako hospodyně v rodině, kde jsem setrvala celých 13 let. Nyní bych se ráda vrátila ke své profesi, využila svých dlouholetých zkušeností s vedením školní jídelny v rodinném prostředí mateřské školky Zeměkoule. Spolu se svou dcerou Martinou a její kolegyní Eliškou bychom rády vytvořily příjemné prostředí pro děti, které jsou pro mě stále tím nejlepším hnacím motorem a inspirací v mém životě.
Výlety a ostatní informace

Spolupráce s rodiči
Mateřská škola Zeměkoule není pouze místem pro děti. Je to také místo, kde starost a péče o děti spojuje jejich vychovatele, tedy rodiče a učitele.
Místo, které nabízí vřelou podporu, ochotu, pochopení a
přátelství nejen dětem, ale i rodičům.
Rodiče by měli být platnými a spokojenými obyvateli
naší Zeměkoule!
Co nabízíme rodičům?
každodenní informace o průběhu dne vašeho dítěte při jeho vyzvedávání ze školky jsou samozřejmostí
Informace zprostředkované pomocí speciální sekce pro rodiče na našem webu, do které mohou vstoupit pouze s použitím hesla. Dozvídají se zde aktuální informace ze života školky, naleznou zde kalendář akcí, tématické plány výchovně-vzdělávacího programu globální výchovy, jídelníčky a další informace.
emailová korespondence s rodiči
pravidelné konzultace s ředitelkou školky a programovou ředitelkou
odborné semináře pro rodiče, možná témata: sexuální výchova v předškolním věku, prevence zneužívání návykových látek, podpora školní úspěšnosti…
poradenství ohledně umísťování vašeho dítěte na základní školu, zprostředkování pohovorů se školami, se kterými budeme spolupracovat
Co bychom chtěli dělat společně?
víkendové akce dětí, jejich rodičů a učitelů
tematická odpoledne a tématické dny, na které zveme rodiče, sourozence a další příbuzné
letní tábor, kterého se mohou účastnit rodiče, sourozenci, kamarádi
Co nás potěší z vaší strany?
rádi bychom znali váš názor na veškeré dění ve školce a na péči o vaše dítě
podílejte se svými nápady na utváření života ve školce
uvítáme vaši pomoc jako doprovodů na různé výlety a akce mimo budovu naší školky
respektujte prosím Vaše povinnosti dané smlouvou o poskytnutí služby a provozním řádem školky