neměla dobré zkušenosti, protože logopedie probíhala pouze jednou týdně a to bylo pro syna nedostačující. Přesto, že obě pedagožky byly logopedky, dle matky se na řečový vývoj nezaměřovaly dostatečně. Matka se tedy rozhodla navštěvovat logopeda ještě i mimo školku a zároveň chlapec docházel do školky pouze ten den, kdy probíhala logopedie a matka se dítěti věnovala doma. Jak matka uvedla, ve třídě bylo dětí. Chlapec měl problémy také se socializací a komunikací s ostatními dětmi. Přesto, že matka pedagogy dopředu o problémech informovala a žádala tím o shovívavost a pomoc pro syna, dočkala se pouze negativního hodnocení ze strany pedagoga, který si na dítě neustále stěžoval. Jak uvádí respondentka, i přesto, že se jednalo o poslední ročník před nástupem povinné školní docházky, rozvoj dětí v této třídě neodpovídal očekávání matky. Rodiče získali od známých, kteří mají dítě s vadami řeči doporučení na soukromou logopedickou kliniku, která nabízí i denní stacionář. I přesto, že školné je zde, jak uvedla matka, velmi vysoké, vzhledem k soukromé školky Troja přetrvávajícím problémům v logopedické mateřské škole, rodiče začali o změně zařízení přemýšlet. Po návštěvě, kterou si na Podbaba klinice dohodli a která na ně velmi zapůsobila v pozitivním smyslu, se rozhodli do stacionáře chlapce umístit. Součástí denní péče o Troji školka soukromá dítě byla také intervence logopeda a fyzioterapeuta jednou denně, což matka zhodnotila jako velmi pozitivní v celkovém rozvoji syna. Baba
Docházení k logopedovi každý den a velká práce matky doma, přispěli k umístění dítěte do běžné základní školy. Matka vypověděla, soukromá školka Trojou že i přesto, že nebyla nikdy zastánce soukromého sektoru vzdělávání a měla k němu spíše silně negativní postoj, vzhledem k situaci, ve které se ocitla, svůj názor přehodnotila. Rodiče byli ochotni zaplatit nemalou sumu za péči, kterou považovali pro dítě za vhodnou. Respondentka hodnotila práci pedagogů a logopedů velmi pozitivně a shledala je dostatečně edukovanými a orientovanými v oboru, s pozitivním Vychovatelna přístupem k dětem. Osobní přístup a spolupráci s rodiči hodnotí kladně. Výsledky výzkumu Teze že rodiče dětí předškolního věku volí soukromé předškolní vzdělávání proto, že jde o současný trend, se ve výzkumu nepotvrdilo. Z dostupných dat o konkrétních Vltavská případech a z rozhovorů provedených s matkami předškolních dětí vyplynulo, že se nejedná pouze o současný trend umisťování předškoláků do soukromých předškolních institucí. I když si matky všimly, že je to v současné době moderní, jak se jich mnoho soukromými školkami Troji vyjádřilo, nebyl by to pro ně dostatečný důvod dítě do takového zařízení umístit. Respondentky uváděly jako hlavní důvody pro výběr konkrétní mateřské školy převážně to, jakým způsobem škola vyhovuje specifikům jejich dítěte. Přiznávaly také, že si o instituci dětské plavecké Prahou 7 Trojou