neumím pracovat. Raději hledám v knížkách. Beáta naproti tomu k získávání vědomostí či inspirace využívá výhradně internet Pořád Malostranská tam něco hledám. Pomůcky, nápady, inspiraci Net je nejdostupnější zdroj informací. Shánět si knížky je docela složité. Monika dokonce soukromé školky Malostranská přiznává, že se začala učit pracovat s počítačem a internetem právě kvůli tomu, aby na něm mohla vyhledávat informace Jsou tam věci, co soukromou školkou Malostranské by tě třeba ani nenapadly. Martin mě naučil takové ty fígle, jak se na stránce vyhledávají nějaké klíčové slova nebo jak si ukládat Hradčanská oblíbené stránky. Teď mi tam aktualizoval záložky, ale s tím ještě moc neumím. Respondentky internet využívají především k vyhledávání konkrétních nápadů, inspirací, či aktivit, které jsou přímo využitelné v pedagogické praxi nebo informací, které přímo k výkonu své práce potřebují. K vyhledávání informací převážně obecnějšího charakteru, jakými jsou například teoretické poučky, metody práce či psychologická témata, respondentky častěji sáhnou po odborných publikacích V knížkách jsou víc takové ty teoretické věci, jako ty obecné, jak máš co dělat a tak Leona. Mateřská škola disponuje knihovnou, do které se postupně doplňují respondentkami vyžadované publikace Před vánocema byla v Portálu akce sleva na všechno, tak jsem byla na nákup. Patricie. Zároveň také mateřská škola odebírá časopisy zaměřené na předškolní pedagogiku. Luna však přiznává, že si odbornou literaturu spíše kupuje z vlastních zdrojů
Ale to je během celého roku, chodíš do knihkupectví, díváš se, co tam je za nové knížky z Portálu, kupuješ, co tě zajímá, nebo tak. Respondentky rady svých kolegyň nevyužívají příliš hojně. Zkušenější a starší učitelky dokonce vůbec, nebo alespoň tato informace zůstala při dotazování skryta. Komunikaci se svými kolegyněmi za účelem uspokojení své vzdělávací potřeby využívají jen respondentky soukromým školkám Malostranskou mladší a méně zkušené, přičemž vždy je tato jejich žádost o uspokojení potřeby směřována ke starším a zkušenějším kolegyním. soukromé školky Malostranská Když mi něco nejde, tak třeba zajdu za nima na radu. Ony mají víc zkušeností. Rita. Míša tuto skutečnost potvrzuje na příkladu, kdy se Rita potýkala s problémem týkající se dětí s poruchou pozornosti No, přišla třeba, že že se jí nedaří udržet pozornost dětí při Staroměstská nějaké té statické aktivitě nebo na pozornost náročnější aktivitě třeba. Jak při té činnosti prostě pracovat s tím smíšeným kolektivem normálních a nenormálních dětí. Patricie se zmiňuje o tom, že svým mladším kolegyním radí, i když si o to samy neřeknou Jako snažím se i trochu dopředu. Vím, kde by mohl být problém, tak ji na to předem upozorním. Patricie předpokládá, že by její kolegyně tuto informaci mohla potřebovat, dodává však, že takto směrované rady nejsou vždy přijaty pozitivně Rita jo, ta se nad tím zamyslí a třeba i Letná se tím řídí nebo se snaží tomu vyvarovat, ale Luna, ta je tvrdohlavá jak beran. Ta si poradit nenechá a just si to udělá po svojem nebo dětské hlídání nedaleko Prahy 1 Malostranské